حکمتیار از مولوی مجیب‌الرحمن انصاری حمایت کرد

گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی از مولوی مجیب‌الرحمن انصاری اعلام حمایت کرد و گفت که «یاری و همکاری با مفسدان و ستم‌گران نه تنها گناه کبیره است، بلکه باعث می‌شود که انسان از دایره اسلام خارج شود.»blankملا انصاری روز جمعه، ۱ حوت، حضور و حمایت از نظام را «گناه کبیره» خواند و گفت که عالمان دینی که از حکومت حمایت می‌کنند، بدتر از یهود و نصارا هستند.

گلبدین حکمتیار نیز امروز (جمعه، ۸ حوت) در نشستی ضمن پشتبانی از انصاری گفت که «یاری و همکاری با مفسدان، وطن فروشان، ستم‌گران، ملحدین و سکولارها نه تنها گناه کبیره است بلکه باعث می‌شود که انسان از دیراه اسلام خارج شود».

حکمتیار خطاب به انصاری گفت: «من اطمینان می‌دهم که تنها نیستی همه ملت با تو است. چیزی که تو در مورد این نظام گفته‌ای حرف حرف تمام این ملت است».

مولوی مجیب‌الرحمان انصاری؛ خطیب مسجد گذرگاه هرات، یک هفته قبل در خطبه‌های نماز جمعه، حفاظت از نظام را «گناه کبیره» توصیف کرده و از نیروهای امنیتی خواسته‌بود که دست از حمایت نظام بردارند.

انصاری افزوده‌بود: «برای مأمورین ملکی و نظامی و کسی که با قلم خود، پول خود، از نظام حمایت می‌کنی، مرتکب گناه کبیر شدی. هر جنایتی که در این نظام شود، تو عسکر، تو پولیس و مأمور به تمام جنایات شریک هستی.»

سخنان ملا انصاری واکنش‌های زیادی را به همراه داشته‌است.

حمدالله محب؛ مشاور امنیت ملی رییس جمهور از او به عنوان «باغی» یاد کرد و گفت که احتمال دخیل‌بودن استخبارات منطقه‌ در ایراد سخنان ملا انصاری وجود دارد و امنیت ملی این موضوع را بررسی می‌کند.

وحید قتالی؛ والی هرات نیز گفته‌بود که هرات جای پرورش داعش نیست.

والی هرات تاکید کرده‌بود که هرگز اجازه ترویج اندیشه‌های بیگانه و حضور داعش و افراطیت در هرات را نمی‌دهد.

اما کامران علی‌زایی؛ رییس شورای ولایتی هرات از ملا انصاری «به عنوان یک هراتی» قویا حمایت کرده‌است.

عقب‌نشینی حکمتیار از موقف قبلی خود
گلبدین حکمتیار از موقف پیشین‌اش در پیوند به محاصره ارگ، عقب‌نشینی کرد.

او می‌گوید که راهپیمایی‌شان مسالمت‌آمیز است و به ارگ داخل نخواهند شد.

حکمتیار در سخنرانی خود به مناسبت خروج شوروی از افغانستان، حکومت را به عهدشکنی در توافقی‌که با حزب اسلامی دارد، متهم کرده و گفته بود که «تا هنوز ۳۰ هزار زندانی حزب اسلامی در زندان‌های حکومت افغانستان قرار دارند». او هشدار داد که اگر زندانیان این حزب به زودی بدون قید و شرط از زندان‌های دولتی آزاد نشوند، ارگ را محاصره می‌کند و قدرت را از غنی و اطرافیان‌اش می‌گیرد.

این اظهارات وی نیز واکنش‌ تند شماری از مقام‌های حکومت را در پی داشت.

مطالب مرتبط