امریکا ۷۶ شهروند عربستان را تحریم کرد

وزیر خارجه امریکا از تحریم ۷۶ شهروند عربستان سعودی به دلیل نقش داشتن در تهدید مخالفان حکومت عربستان خبر داد.blank به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا از تحریم ۷۶ شهروند عربستان سعودی به دلیل نقش داشتن در تهدید مخالفان حکومت عربستان خبر داد.

وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد، واشنگتن علیه ۷۶ مقام عربستان سعودی در خصوص قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، محدودیت‌های ویزه صادر کرده است.

وی افزود: «این ممنوعیت اجازه محدودیت‌های صدور روادید برای افرادی را می‌دهد که به نمایندگی از دولت‌های خارجی در اقدام‌های جدی خارج از کشور خود علیه مخالفان شرکت کرده اند، از جمله سرکوب، آزار و اذیت، تعقیب، تهدید یا آسیب رساندن به روزنامه‌نگاران، فعالان و…که براساس کار خود مخالف تلقی می‌شوند».

بلینکن در ادامه گفت که برای شروع، وزارت خارجه در چارچوب «ممنوعیت خاشقجی» اقدام‌هایی انجام داد و محدودیت‌های صدور روادید را برای ۷۶ شهروند عربستان سعودی اعمال کرد که به اعتقاد ما مخالفان در خارج از کشور را تهدید کردند.

به گفته وی، ایالات متحده تصمیم دارد افرادی را که مخالفان و روزنامه‌نگاران را مورد آزار قرار می‌دهند، مجازات کند.

این در حالی است که دولت ترامپ رابظه ای نزدیکی با سراان عربستان برقرار کرده بود و محمد بن سلمان را نیز بخاطر قتل خاشقچی خبرنگار منتقد حکومت عربستان را سرزنش نکرد.

مطالب مرتبط