روسیه: از بازگشت امارت طالبان حمایت نمی‌کنیم

سرگی لاوروف؛ وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که کشورش از برگشت امارت طالبان در افغانستان حمایت نمی‌کند. به گفته او، حذف نام رهبران گروه طالبان از فهرست سیاه نیاز به پیشرفت‌های صلح در افغانستان دارد.blankوزیر خارجه روسیه، روز (جمعه، ۸ حوت) در یک نشست خبری با محمد حنیف اتمر؛ وزیر خارجه کشور گفت که پیام مسکو به طالبان این است که هرچه زودتر خشونت‌ها را کاهش داده و روند فعلی در دوحه را آغاز کنند تا این روند به نتیجه‌ دل‌خواه برسند.

وزارت امور خارجه در اعلامیه‌ای گفته است که حنیف اتمر؛ وزیر امور خارجه که برای بازدید سه روزه از مسکو به روسیه سفر کرده است با سرگی‌ لاوروف، همتای روسی خود دیدار و دو طرف در این نشست خبری بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.

طبق اعلامیه، دو طرف خواهان تقویت همکاری‌ها برای تأمین صلح در افغانستان و گسترش روابط دوجانبه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز شدند.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفته است که مسکو با شماری از کشورهای دخیل در روند صلح افغانستان کار می‌کند تا این روند هر چه زودتر به نتیجه برسد. او تاکید کرده است که طالبان نباید خواست‌های تازه‌ای را در گفتگوی مطرح کنند و باید به فیصله‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد احترام بگذارند.

از سویی هم حنیف اتمر؛ وزیر خارجه کشور گفته است که دولت افغانستان به تعهدات خود عمل کرده است و انتظار دارد طالبان هم به تعهدات خود عمل کنند.

وزیر امور خارجه کشور از موضع روسیه در مورد برگشت امارت طالبان و شرایط کشیدن نام رهبران این گروه از فهرست سیاه استقبال کرده و گفته است که افغانستان و روسیه با تهدیدات مشترک روبه‌رو اند.

در این نشست، دو طرف توافق کردند که برای همکاری دوجانبه روی یک نقشه راه جامع کار کنند.

مطالب مرتبط