انس حقانی: اگر جنگ را آغاز کنیم با موشک و طیاره بی‌سرنشین می‌آیم

انس حقانی؛ پسر بنیان‌گذار شبکه حقانی می‌گوید که در صورت آغاز جنگ، این شبکه‌ طیاره بی‌سرنشین و موشک‌های خودش را خواهد داشت.blankصفحه توییتری منسوب به انس حقانی نوشته است که این شبکه سلاح‌هایی را در دست دارد که «مخالفان آن پیش از این در میدان جنگ هرگز آن‌ها را ندیده‌اند».

در این پیام توییتری آمده است: «اگر جنگ را آغاز کنیم این بار ما پهپادهای بدون سرنشین درایم و موشک‌های خودمان را داریم و این وضعیتی است که مخالفین ما پیش از این هرگز در میدان جنگ ندیده‌اند.»

صدیق صدیقی؛ معین وزارت داخله به این توییت حقانی واکنش نشان داده و گفته که او برای صلح آزاد شد و حالا از خونریزی هشدار می‌دهد.

صدیقی در توییتی نوشته است که شبکه حقانی پیش از این هم از ابزارهای مختلف برای خشونت استفاده کرده‌است.

طی ماه‌های اخیر، بارها از دست یافتن طالبان به طیاره‌های بی سرنشین گزارش بود.

پیش از این هشدار، رسانه‌های غربی گزارش داده بودند که طالبان برای جنگ بهاری شان آمادگی می‌گیرند و بسیاری از فرماندهان این گروه از رخصتی‌های زمستانی به میدان جنگ فراخوانده شده‌اند.

طبق گزارش‌ها، رویکرد سیاسی خارجی رییس جمهور جدید امریکا و عمل نکردن به توافق‌نامه صلح، طالبان را وادار کرده تا به میدان‌های جنگ برگردند.

دولت جدید امریکا می‌گوید، توافقنامه دوحه را بازنگری خواهد کرد و همچنین می‌گوید، احتمال دارد ضرب الاجل خروج مطابق توافق دوحه انجام نشود.

از جانب دیگر متحدان امریکا، طالبان را به تعهد شکنی متهم می‌کنند و می‌گویند در زمان مناسب افغانستان را ترک خواهند کرد.

مطالب مرتبط