وزارت مالیه: معاش اضافی معلمان از بودجه وسط سال پرداخت می‌شود

محمد خالد پاینده؛ سرپرست وزارت مالیه می‌گوید که معاش افزوده‌شده معلمان و کارمندان بست‌های ۸ تا ۴ دولتی از اول حمل قابل اجرا است؛ اما با توجه به طی مراحل قانونی، این معاشات به طور کامل از بودجه وسط سال پرداخت می‌شود.blankسرپرست وزارت مالیه، امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ حمل) در یک نشست خبری گفت که این وزارت متعهد به پرداخت معاش ازدیادی معلمان بر اساس سند بودجه است و این روند از اول ماه حمل اجرا می‌شود.

آقای پاینده افزود که معاشات ان‌تی‌ای تا آخر ماه حمل قابل اجرا می‌باشد. به گفته او، وزارت مالیه با همکاری کمیسیون اصلاحات اداری این سیستم را بررسی می‌کند و «جاهایی که نیاز به حفظ دارد، حفظ و جایی که نیاز نباشد، قراردادشان حذف می‌شود».

سرپرست وزارت مالیه با تاکید بر کوتاه‌شدن دوره قرارداد معاش ان‌تی‌ای افزود که این قابل قبول نیست که یک شخص ۱۶ سال در یک اداره این معاش را دریافت کند.

او تاکید کرد که عدم بازنگری سیستم معاشات ان‌تی‌ای ضرر سنگینی را متوجه حکومت خواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این رئیس جمهور اشرف غنی گفته‌بود که سیستم معاش ان‌تی‌ای تا آخر حمل سال جاری ادامه یابد.

طرح ازدیاد معاشات کارمندان پایین‌رتبه دولتی و معلمان از سوی مجلس نمایندگان پیشنهاد شد و اعضای مجلس برای این کار دو بار پیش‌نویس بودجه سال مالی ۱۴۰۰ را رد کردند و سرانجام حکومت و مجلس نمایندگان توافق کردند که از آغاز سال جاری، معاش معلمان و کارمندان پایین‌رتبه دولتی ماهانه دو هزار افزایش یابد.

مطالب مرتبط