خشم دورتموندی‌ها از رد شدن گل بلینگام

دورتموندی‌ها پس از شکست برابر منچسترسیتی از رد گل جود بلینگام در نیمه اول بسیار عصبانی بودند، مخصوصا که داور پیش از گل شدن توپ سوت زد و به این ترتیب دخالت VAR را نیز غیرممکن کرد.blankبه گزارش ورزش سه، جود بلینگام، ستاره انگلیسی دورتموند، پس از شکست ۲-۱ دورتموند برابر سیتی گفت که عملکرد داور را به جای اینکه اجازه دهد او گلی حیاتی برای تیمش به ثمر برساند، تصمیم گرفت بازی را متوقف کند، درک نمی کند.

بلینگام در نیمه نخست بازی توانست توپ را از چنگ ادرسون، دروازه بان سیتی، برباید و دروازه این تیم را باز کند. اما داور رومانیایی این بازی پیش از اینکه بلینگام دروازه خالی سیتیزن ها را باز کند به نشانه خطا در سوت خود دمید و به همین دلیل این حرکت توسط VAR نیز بررسی نشد.

بلینگام پس از پایان مسابقه گفت: «من کاملا مطمئنم که توپ را عادلانه و بدون خطا بردم. تنها چیزی که به من گفتند این بود که کارت گرفته ام و داور ضربه آزاد اعلام کرده است. گویا من زیادی پایم را بالا برده بودم. آنها کلی دوربین و تماشای تلویزیونی داشتند اما صبر نکردند تا من ضربه ام را بزنم و بعد بررسی کنند.»

ستاره ۱۷ ساله دورتموند و تیم ملی انگلیس در ادامه مصاحبه خود به شوخی گفت که از بس در این بازی به دنبال کوین دی بروین دویده زانویش بریده است. دی بروین گل نخست سیتیزن ها را در دقیقه ۱۹ بازی به ثمر رساند.

مارکو رویس توانست در دقیقه ۸۴ برای دورتموند گلزنی کرده و بازی را به تساوی بکشاند اما فیل فودن در دقیقه ۹۰ بار دیگر دروازه آلمانی ها را باز کرد و پیروزی را برای سیتیزن ها به ارمغان آورد تا شاگردان گواردیولا هفته آینده با برتری پا به دیدار برگشت بگذارند.

بلینگام اضافه کرد: «ما وقتی که توپ دست سیتی بود آنها را خوب به دردسر انداختیم و مستاصل کردیم. شکستن خطوط ما برای آنها سخت بود. گل ما روی یک بازی عالی به ثمر رسید. از اینکه آنقدر دیر گل دریافت کردیم ناراحتیم اما سعی می کنیم که از آن یک گل در خانه حریف در بازی برگشت در هفته آینده استفاده کنیم.

سیتی عالی است، یکی از بهترین تیم های جهان است، اگر نگوییم بهترین تیم جهان! این شکست ناراحت کننده است اما ما فراموش کرده و به کار خود ادامه می دهیم.»

اوون هارگریوز؛ ستاره سابق سیتی و کارشناس فوتبال، نیز درباره تصمیم داور در رد گل بلینگام گفت: «داور خیلی زود در سوت خود دمید. بلینگام اول به توپ رسید و توپ را گرفت. اگر هم خطایی رخ داده، ادرسون روی بلینگام خطا کرده بود.

وقتی شما بازیکن هستید می فهمید که چه وقتی توپ از آن شما شده و بلینگام هم می دانست. داور دو تصمیم بزرگ در این بازی گرفت و هر دوی آنها اشتباه بودند. دورتموند خیلی عصبانی خواهد بود.»

جیدون سانچو، دیگر ستاره انگلیسی دورتموند، که هر دو بازی رفت و برگشت برابر سیتی را از دست داده است، در واکنش به تصمیم داور توییت کرد: «این داور به بررسی نیاز دارد.»

صفحه رسمی توییتر باشگاه دورتموند نیز با توییت پنج علامت سوال، تعجب خود را از این تصمیم عجولانه داور ابراز کرد.

مطالب مرتبط