جولان مرگبار کرونا در برازیل؛ مرگ ۴ هزار نفر در یک روز

بر اساس گزارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۴ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در برازیل جان باخته‌اند.blankبه گزارش بی بی سی، سیستم صحی در بسیاری از مناطق برازیل درحال فروپاشی است و شفاخانه‌ها مملو از جمعیت و مبتلایان در انتظار تداوی در برخی از شهرها جان خود را از دست می‎دهند.

بر اس آمار وزارت صحت عامه برازیل، آمار کل تلفات در این کشور اکنون به ۳۳۷ هزار نفر رسیده است؛ از نظر آمار مرگ و میر، حالا برازیل پس از امریکا دومین کشور در جهان است.

ژائیر بولسونارو؛ رئیس‌جمهوری برازیل همچنان از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه برای کنترل این بیماری خودداری می‌کند.

او معتقد است که خسارت وارده به اقتصاد از اثرات ویروس کرونا بیشتر خواهد بود و به همین خاطر تلاش کرده در مواردی اعمال محدودیت‌های سختگیرانه‌ از سوی مقام‌های محلی را از طریق دادگاه متوقف کند.

رئیس جمهوری که روز سه شنبه در خارج از محل اقامت ریاست‌جمهوری با هوادارانش سخن می‌گفت، از محدودیت‌ها انتقاد کرد و گفت این قبیل اقدامات با معضل اضافه وزن و افسردگی پیوند می‌خورد و به مشکلات بیکاری دامن می‌زند.

او در سخنرانی خود به ۴۱۹۵ مرگ در یک شبانه‌روز اشاره‌ای نکرد.

در بیشتر ایالت‌های برازیل مبتلایان به کووید-۱۹ بیش از ۹۰ درصد تخت‌های شفاخانه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش‌هایی از کمبود آرامبخش و اکسیجن در شفاخانه‌ها گزارش شده است.

علیرغم وضعیت بحرانی، برخی از شهرها و ایالت‌ها محدودیت‌های مرتبط با رفت و آمد مردم را کاهش داده‌اند.

عملکرد ژائیر بولسونارو؛ رئیس جمهوری راست‌گرای افراطی برازیل در بحران کرونا به شدت مورد انتقاد گروه‌های سیاسی قرار گرفته است.

آقای بولسونارو پیشتر استفاده از ماسک را زیر سوال برده بود.

او که بیشتر در مورد واکسن شک کرده بود و از دواهای غیرقابل اثبات به عنوان تداوی سخن گفته بود. با این حال او اکنون گفته است سال ۲۰۲۱ سال واکسیناسیون خواهد بود.

مطالب مرتبط