بند برق سوختوک دایکندی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

مسئولان محلی دایکندی می‌گویند که کار ساخت بند برق سوختوک در این ولایت تکمیل شده و قرار است در آینده نزدیک از آن بهره‌برداری شود.blankنصرالله غوری؛ سخنگوی والی دایکندی به خبرگزاری افق گفت که از دو ماه به‌ این‌سو برق تولیدی این بند به شکل آزمایشی به شهر وصل شده‌‌ و قرار است پس از بررسی هیات تخنیکی این بند مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

اداره مستقل ارگان‌های محلی امروز، (پنج‌شنبه، ۱۹ حمل) در اعلامیه‌ای گفته‌است که بند سوختوک دایکندی با هزینه ۴٫۹ میلیون دالر و ظرفیت تولیدی ۷۰۰ کیلووات برق، به بهره‌برداری رسیده و روند توزیع برق این بند در شهر نیلی و حومه‌های این شهر، عملا آغاز شده‌است.

اما سخنگوی والی دایکندی گفت که تاکنون شرکتی که کار ساخت این بند را انجام داده، کارش را تحویل نداده‌است؛ اما برخی از مشکلات تخنیکی در این بند آب وجود دارد که نیاز است پیش از بهره‌برداری رفع شود.

پیش از این، مسئولان شرکت برق در زمان آغاز کار این بند برق گفته‌بودند که در صورت بالا بردن ظرفیت تولیدی این بند، برق مورد نیاز باشند‌گان ولسوالی شهرستان این ولایت نیز تأمین خواهد شد.

کار سروی و دیزاین بند سوختوک در ماه جدی سال ۱۳۹۳ آغاز شد و قرار بود ظرف سه سال تکمیل شود؛ اما این کار هفت سال زمان گرفته‌است.

مطالب مرتبط