عملیات نیروهای دولتی در بهسود؛ «قرارگاه علی‌پور تصرف شد»

قول اردوی ۲۰۳ تندر می‌گوید که در ادامه عملیات مشترک تصفیه‌ای نیروهای امنیتی در ولسوالی حصه اول بهسود میدان وردک، قرارگاه علی‌پور؛ فرمانده نیروهای خیزش مردمی تصرف شده‌است. پیش از این، سمیع سادات؛ فرمانده قول اردوی تندر در اظهاراتی بحث‌برانگیز گفته‌بود که نیروهای دولتی، علی‌پور و حامیانش را در کابل و سایر نقاط کشور «مثل سگ‌های دیوانه شکار می‌کنند».blankقول اردوی تندر در اعلامیه‌ای گفته‌است که روز گذشته (چهارشنبه،‌ ۱۸ حمل) لوای پنجم پیاده این قول اردو، عملیات مشترکی را برای تصرف قرارگاه علی‌پور در ولسوالی حصه اول بهسود به راه انداخته بود که در نتیجه، قرارگاه افراد وابسته به علی‌پور به تصرف نیروهای امنیتی درآمده‌است.

در این اعلامیه درباره تلفات دوطرف در نتیجه این عملیات، چیزی گفته نشده‌است.

این در حالی است که پس از ادعای سقوط چرخبال ارتش توسط نیروهای وابسته به علی‌پور، دولت شماری از نیروهای امنیتی را برای بازداشت علی‌پور به بهسود فرستاد. نیروهای دولتی تاکنون موفق به بازداشت علی‌پور نشده‌اند.

مقام‌های حکومتی تاکید می‌کنند که انتقام سقوط چرخبال را از علی‌پور خواهند گرفت.

روابط حکومت و عبدالغنی علی‌پور؛ فرمانده نیروهای خیزش مردمی در بهسود، پس از آن وارد مرحله تازه تنش شد که نیروهای امنیتی اوایل حوت امسال با لشکرکشی نظامی به بهسود به منظور دستگیری علی‌پور، حدود ۱۰ غیر نظامی را کشتند و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند.

پس از آن، حکومت با اعزامی هیاتی به بهسود، فرمانده پولیس میدان‌وردک را برکنار و به دادستانی معرفی کرد و اذعان داشت که در آن رویداد، غیر نظامیان آماج گلوله‌باری نیروهای دولتی قرار گرفته‌اند، اما فرمانده پیشین پولیس میدان‌وردک به جای محاکمه، اخیرا به عنوان فرمانده پولیس لغمان منصوب شده‌است.

چند روز پیش نیز شماری از افراد در کابل در یک تجمع اعتراضی، علی‌پور؛ فرمانده نیروهای خیزش مردمی در بهسود را «هراس‌افگن» خوانده و خواستار بازداشت او شدند.

معترضان همچنین سرور دانش؛ معاون دوم رییس‌ جمهور را به حمایت از علی‌پور متهم کرده و ادعا کردند که دانش از «هراس‌افگنان» حمایت می‌کند.

مطالب مرتبط