وزارت داخله تلفات غیر نظامیان در سال ۱۳۹۹ را ۶ هزار نفر اعلام کرد

طارق آرین؛ سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که در سال گذشته خورشیدی، ۶ هزار فرد ملکی در اثر درگیری نیروهای امنیتی با جنگجویان طالبان و ماین‌های مقناطیسی و کنار‌ جاده‌ای در کشور کشته شده‌اند.blankسخنگوی وزارت امور داخله، امروز، (پنج‌شنبه، ۱۹ حمل) در یک نشست خبری گفت، همچنین از آغاز حملات هدفمند در کشور ۳۰۰ تن به شمول نیروهای امنیتی در نتیجه انفجارات و ترورهای هدفمند کشته شده‌اند.

آقای آرین افزود که در این اواخر با تلاش نیروهای امنیتی میزان جرایم جنایی و تروریستی در کشور کاهش یافته است.

او همچنین گفت که بازداشت گروه‌ها و حلقات تروریستی نیاز به زمان و تلاش‌های انکشافی و اطلاعاتی دارد و مسوبین پولیس در جریان بازداشت این حلقات قربانی‌هایی را متحمل می‌شوند.

آقای آرین همچنین گفت که نیروهای پولیس در روزهای اخیر ده تن را که در قتل‌های هدفمند و ترور یماسیاوش نقش داشته‌اند را دستگیر کرده‌اند.

به گفته او، قاتلان یما سیاوش؛ مشاور مطبوعاتی پیشین بانک مرکزی نزد دولت قرار دارند. آرین تاکید کرد که خانواده یما سیاوش می‌توانند علیه قاتلان یما سیاوش پرونده دعوی «حق‌العبدی» باز کنند.

این در حالیست که چند روز پیش امرالله صالح؛ معاون اول رئیس‌جمهوری گفت که یک گروه ۱۱ نفری از طالبان در پیوند به ترور یما سیاوش؛ مجری سابق تلویزیون بازداشت شده‌اند.

صالح روز (چهارشنبه، ۱۸ حمل) در توییتی نوشته بود که نیروهای امنیتی یک گروه ۱۱ نفری طالبان را بازداشت کرده‌اند که مسئول بمب‌گذاری‌های متعدد از جمله ترور یما سیاوش هستند.

یما سیاوش؛ کارمند بانک مرکزی و گرداننده پیشین یک تلویزیون خصوصی در ماه میزان سال گذشته به همراه دو همکارش در انفجاری هدفمند در کابل کشته شد.

مطالب مرتبط