صندوق بین‌المللی پول ۱۴۷ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند

بانک مرکزی اعلام کرده‌است که صندوق بین‌المللی پول با نشر خبرنامه‎ای از تکمیل نخستین دور ارزیابی برنامه جدید تمدید تسهیل کریدت (ECF) برای افغانستان خبر داده و آن را موفقانه عنوان کرده‌است.blankدر اعلامیه‌ای که امروز (پنج‌شنبه ۲۶ حمل) از سوی بانک مرکزی منتشر شده، آمده‌است که قرار است گزارش این ارزیابی‌ها در ماه جون سال جاری میلادی به بورد اجرایی صندوق بین‌المللی پول پیشکش گردد که در پی آن ۱۴۷ میلیون دالر امریکایی به افغانستان کمک می‌شود.

تیم ارزیابی صندوق بین‌المللی پول، تحقق تعهد افغانستان در قبال ایجاد اصلاحات ساختاری اقتصاد این کشور را با مقامات افغان به بحث گرفته‌است.

این تیم ارزیابی از عملکرد افغانستان در عرصه‌ مدیریت محتاطانه‌ برنامه‌های اقتصادی کشور در شرایط چالش‌برانگیز کنونی و همچنین پیشرفت‌ها در زمینه‌ استحکام نظام مالی افغانستان استقبال کرده‌است.

در بخشی از اعلامیه به نقل از اجمل احمدی؛ سرپرست بانک مرکزی آمده که افغانستان متعهد است تا در زمینه ثبات اقتصاد کلان، اصلاحات سکتور مالی و بانکی، مدیریت مؤثر ذخایر ارزی و ازدیاد آن، مبارزه علیه جرایم مالی، پول‌شویی و تمویل تروریزم، مبارزه با فساد اداری و تقویت سکتور خصوصی به‌منظور ایجاد کار و رشد اقتصادی افغانستان بیش‌تر از پیش تلاش کند.

مطالب مرتبط