اشرف‌‌غنی به طالبان: به جای بمب، گندم بکارید

اشرف‌غنی؛ رییس‌ جمهوری می‌گوید که طالبان یک میلیارد دالر کشور را در بخش زیربنا ضربه زده‌اند. او از طالبان خواست که به جای انفجار بمب، گندم بکارند.blankرییس‌ جمهوری، امروز سه‌شنبه، ۳۱ حمل در برنامه هفته حکومت‌داری و منابع بشری گفت که طالبان با تخریب تاسیسات دولتی و پلچک‌ها یک میلیارد دالر به اقتصاد کشور ضربه زده‌اند. «به آن‌ها می‌گویم وقتی نمی‌توانید در آبادی کشور سهم بگیرید، چرا ویران می‌کنید؟»

آقای غنی تخریب تاسیسات دولتی و پل و پلچک در ارغنداب قندهار را نمونه بارزی از ضربه اقتصادی طالبان عنوان کرد و از این گروه خواست که به جای انفجار بمب در نقاط مختلف کشور، گندم بکارد.

رییس ‌جمهوری همچنین گفت که با خروج نیروهای خارجی از کشور، یک فصل از مناسبات بین‌المللی پایان یافته و فصل جدید همکاری‌های بین‌المللی با تمرکز بر مناسبات اقتصادی، تقویت نیروهای امنیتی، کمک‌های بشردوستانه و توسعه افغانستان آغاز می‌شود.

او افزود: «از این جهت، ما باید تمام تعهدات خود را در کنفرانس جنوا نه تنها برای سال فعلی؛ بلکه تعهدات سال آینده خود را نیز پیش‌کش کنیم و مشخص سازیم که این طرح برای دولت‌سازی و صلح‌سازی است.»

این در حالی است که پیش‌تر جو بایدن؛‌ رییس‌ جمهوری امریکا زمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را ۱۱ سپتامبر اعلام کرده‌است.

رئیس‌ جمهوری امریکا گفته‌است که وقت آن رسیده که جنگ طولانی امریکا در افغانستان پایان یابد و نیروهای امریکایی به خانه‌ برگردند.

به گفته او، حضور نیروهای امریکایی در افغانستان باعث حفظ و ایجاد یک حکومت پایدار نخواهد شد.

مطالب مرتبط