اعلام حمایت پارلمان سویدن از دستاوردهای زنان افغان

اعضای پارلمان سویدن در یک نشست مجازی با شماری از مقامات زن از حفظ دستاوردهای زنان افغان در دو دهه اخیر اعلام حمایت کرده‌است.blankوزارت امور خارجه در اعلامیه‌ای که امروز چهارشنبه، ۱ ثور صادر کرده، گفته‌است که این نشست مجازی، با ابتکار این وزارت و با حضور سرپرست وزارت امور زنان، نمایندگان زنان از شورای ملی و جامعه مدنی و با اشتراک مجازی سفیر افغانستان در استکهلم و نمایندگان پارلمان سویدن برگزار شده‌است.

در این نشست، عباس نویان؛ سفیر افغانستان در سویدن از همکاری ۲۰ سال اخیر این کشور با دولت و مردم افغانستان ابراز قدردانی کرده و حمایت این کشور را از گفتگوهای صلح و حضور فعال و معنادار زنان در این روند را مهم خوانده است.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان و جامعه مدنی نیز در این نشست با اشاره به اعلام تاریخ تکمیل خروج نیروهای خارجی بر حفظ دستاوردهای ۲۰ ساله تاکید کرده و عدم برگشت به رژیم امارت را از خواسته‌های مهم و اساسی زنان و نسل جوان کشور دانستند.

کینیت فروسلند؛ رییس کمیسیون روابط خارجی پارلمان سویدن هم با اشاره بر دستاوردهای دو دهه‌ اخیر مردم افغانستان به ویژه زنان در سایه‌ جمهوریت، از ادامه‌ حمایت کشورش از ارزش‌های دموکراتیک، حقوق بشری، حقوق زنان و حضور مؤثر و معنادار آن‌ها در گفتگوهای صلح و آینده کشور اطمینان داده‌است.

مطالب مرتبط