امریکا ۳۰۰ میلیون دالر دیگر به افغانستان کمک می‌کند

آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا می‌گوید که کشورش علاوه بر کمک‌های دیگر در افغانستان، ۳۰۰ ملییون دالر بیشتر کمک می‌کند.blankوزیر خارجه امریکا چهارشنبه‌شب،‌ ۱ ثور در صفحه توییترش نوشت که دولت با کنگره ایالات متحده کار می‌کند تا این کمک‌ها امسال برای افغانستان فراهم شود.

بلینکن افزوده: «ما در حدود ۳۰۰ میلیون دالر اضافی معاونت‌های ملکی را از وزارت خارجه و اداره توسعه بین‌المللی ایالات متحده به افغانستان فراهم خواهیم کرد.»

آقای بلینکن افزوده‌است که این کمک‌ها بر حفظ و توسعهه دستاوردهای ۲۰ ساله افغانستان تمرکز خواهد داشت تا دسترسی شهروندان افغان به خدمات ضروری بهبود یابد، رشد اقتصادی ترویج شود، با فساد و تجارت مواد مخدر مبارزه شود و خدمات معارف و صحت بهبود یابد.

او اهداف دیگر این کمک‌ها را حمایت از ظرفیت‌سازی زنان،‌ تقویت مکانیزم حل تنش‌ها و نیرومند ساختن جامعه مدنی و رسانه‌های آزاد عنوان کرده‌است.

وزیر خارجه امریکا همچنین گفته‌است که کمک هایی که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ به افغانستان تعهد شده‌بود و قرار بود در آینده در دسترس افغانستان قرار بگیرد، اکنون قابل دسترس خواهد شد تا حمایت امریکا را از مردم افغانستان نشان دهد.

پیش‌تر، جو بایدن؛ رییس جمهور ایالات متحده در جریان اعلام خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا ماه سپتامبر گفت که کمک‌های امریکا با افغانستان ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که حکومت افغانستان گفته‌است این کشور برای مبارزه با طالبان، شورش‌گری و مواد مخدر، به حضور فزیکی سربازان امریکایی نه؛ بلکه به حمایت مالی این کشور نیاز دارد.

حمداالله محب؛ مشاور امنیت ملی اشرف‌غنی گفته‌است که پیشنهاد دولت افغانستان به اداره بایدن همین است که به کمک مالی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای مدت بیش‌تری ادامه بدهد.

مطالب مرتبط