مجلس نمایندگان امضای سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات را بی‌اعتبار اعلام کرد

کمیسیون اقتصاد ملی، سازمان‌های غیرحکومتی، انکشاف دهات، زراعت و مالداری مجلس نمایندگان امضای مجیب‌الرحمان کریمی؛ سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات را بی‌اعتبار اعلام کرد.blankاین کمیسیون در نامه‌ای عنوانی ریاست امور پارلمانی و تقنینی مجلس نمایندگان، گفته است که براساس قانون، امضای آقای کریمی در معاملات اقتصادی اعتبار ندارد و اجراآت مراجع مربوطه با درنظرداشت امضای او غیرقانونی است.

در این نامه که امروز (یک شنبه، ۱۲ ثور) فرستاده شده از ریاست امور پارلمانی و تقنینی مجلس نمایندگان خواسته شده است که این موضوع را با وزارت‌های مالیه، اقتصاد، خارجه، اداره عالی تفتیش و دیگر نهادهای ذی‌ربط ملی و بین‌المللی و همچنین سفارت‌خانه‌ها و واحدهای بودجوی در میان بگذارد.

کمیسیون اقتصادی ملی، سازمان‌های غیرحکومتی، انکشاف دهات، زراعت و مالداری مجلس نمایندگان مجیب‌الرحمان کریمی را به برخوردهای غیر قانونی در مورد اجراآت مسایل مالی، عقد قراردادها با ادارات و نهادهای داخلی و خارجی،‌ برخوردهای غیرقانونی در روند اجراآت اداری و استخدام کارمندان و حیف‌ومیل منابع کشور متهم کرده است.

این کمیسیون از ریاست‌جمهوری خواسته تا با درنظرداشت اهمیت اقتصادی و سیاسی سمت وزارت احیا و انکشاف دهات در اوضاع اقتصادی کشور، شخص واجد شرایط دیگری را به این مجلس معرفی کند.

در کنار وزارت احیا و انکشاف دهات، در حال حاضر وزارت‌های امور داخله، مالیه، صحت عامه، امور زنان، معارف و اطلاعات و فرهنگ توسط سرپرستان اداره می‌شود.

مجلس نمایندگان بارها خواستار پایان سرپرست در ادارات دولتی شده و این زمینه حکومت را به قانون‌شکنی متهم می‌کند.

مطالب مرتبط