وزارت زراعت طرح سرسبزی پارک ملی بندامیر را ارایه کرد

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، طرح سرسبزی پارک ملی بندامیر را با اداره محلی بامیان شریک کرد. با عملی‌‎شدن این طرح، در ۷ هزار هکتار زمین نهال مثمر و در ۷ هزار هکتار زمین دیگر جنگلات زودرس و چوب صنعتی غرس خواهد شد.blankسید انور رحمتی؛ والی بامیان، از طرح وزارت زراعت سرسبزی پارک ملی بندامیر استقبال کرده و گفته که اداره محلی بامیان با تمام توان در تطبیق این طرح مهم و حیاتی تلاش می کند.

هیات اعزامی وزارت زراعت طرح سرسبزی بندامیر را در قالب پریزینتشن ارائه کردند و بیان داشتند که با عملی شدن این طرح، در ۷ هزار هکتار زمین نهال مثمر و در ۷ هزار هکتار زمین دیگر جنگلات زودرس و دیرس چوب صنعتی غرس می‌گردد.

همچنین در این طرح آمده است که تنظیم آبریزه‌ها و حفاظت آب و خاک در ساحه ۴ هزار هکتار زمین از طریق کشت علوفه، بته و درختچه صورت خواهد گرفت که در مجموع به مساحت ۱۸ هزار هکتار زمین بایر به زمین قابل بهره برداری و مولد تبدیل خواهد شد.

دفتر والی بامیان گفته است که مطالعات امکان سنجی و سروی توپوگرافی این طرح آغاز شده و قرار است با هزینه ۳۰٫۵ میلیون دالر امریکایی در مدت هشت سال توسط وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در پارک ملی بندامیر تطبیق شود.

مطالب مرتبط