ده‌ها کشته و زخمی در پی فروریختن یک پل در مکسیکو

فرو ریختن یک پل  مترو در پایتخت مکسیکو و سقوط قطار در حال حرکت در جاده، دست کم ۲۰ کشته و ۷۰ زخمی برجا گذاشت.blankسازمان مدیریت بحران مکسیکو با اعلام این خبر گفته است که زخمیان حادثه بی‌درنگ به شفاخانه‌های اطراف منتقل شده‌اند. مقامات شهر مکسیکوسیتی گفته‌اند فروریختن روگذر باعث شد افراد بسیاری درون قطار و موترها گرفتار شوند.

به گزارش یورونیوز، کلاودیا شینبائوم پاردو؛ شهردار مکسیکوسیتی گفته که ۴۹ نفر از زخمیان در شفاخانه بستری شده‌اند و حال هفت نفر وخیم است و تحت عمل جراحی قرار دارند.

وی افزوده: « تیم کمکی توانسته یک راننده را از موتری که زیر آوار گیر افتاده بود زنده بیرون بکشد.»

به گفته شهردار مکسیکو سیتی، ده‌ها امدادگر در حال جست‌وجو در میان آوارها هستند. او اضافه کرد: «متاسفانه در بین کشته شده‌ها کودکان نیز هستند.»

وی درباره افرادی که احتمالا داخل واگن مترو محبوس شده‌اند گفت: «ما نمی‌دانیم آن‌ها زنده هستند.»

این حادثه شامگاه دوشنبه ۳ میروی ریل خط ۱۲ مترو در نزدیکی ایستگاه «اولیوس» واقع در جنوب مکسیکوسیتی روی داده است. ساخت این خط مترو در پایتخت مکسیکو به دلیل شائبه برخی تخلفات، از ابتدا مورد انتقاد بوده است.

در تصاویری که تلویزیون‌های محلی از این حادثه نشان دادند، ده‌ها تن از آتش‌نشانان و امدادگران در طول شب در تلاش برای بیرون کشیدن مسافران قطار و موترها از میان آوار کابل‌ها و قطعات فلزی هستند.

هنوز علت دقیق فرو ریختن روگذر مترو معلوم نیست اما «کلائودیا شینبائوم»، شهردار مکسیکوسیتی می‌گوید احتمالا این پل بر اثر در رفتن یکی از ستون‌های نگهدارنده، شکسته است.

مطالب مرتبط