تلفات سیلاب هرات به ۲۲ کشته افزایش یافت

منابع محلی در ولایت هرات در گفتگو با خبرگزاری افق از افزایش تلفات سیلاب به ۲۲ کشته خبر دادند.blankجیلانی فرهاد؛ سخنگوی والی هرات گفت که بر اثر جاری‌شدن سیلاب شدید، ۱۲ نفر در ولسوالی ادرسکن و ۱۰ نفر در ولسوالی اوبه جان باخته‌اند.

او در مورد خسارت مالی سیلاب چیزی نگفت.

پیشتر میراحمد خان؛ فرمانده پولیس ولسوالی ادرسکن به خبرگزاری افق گفته بود در پی جاری‌شدن سیل ۱۲ نفر جان باخته‌اند. او افزوه بود که افزون بر جان‌باختن ۱۲ نفر، ده‌ها رأس مواشی از بین رفته و چندین خانه در روستای کرخه ادرسکن تخریب شده‌است.

بارندگی سیل‌آسا در ۹ ولایت
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، طی دو روز اخیر در ولایت‌های هرات، غور، میدان‌وردک، بغلان، سمنگان، خوست، بامیان، دایکندی و بدخشان گواه بارندگی سیل‌آسا بوده‌اند.

این وزارت گفته که به اساس گزارش های ابتدایی، در این ولایت ۱۶ تن کشته، ۱۰ تن مفقود، ۴۴ منزل کلی، ۱۹۷ منزل قسمآ و ۵۰۰ جریب زمین‌های زراعتی و ۱۲ کاریز تخریب شده است.

هشدار درباره بارندگی شدید و سیلاب در ۲۵ ولایت
اداره هواشناسی درباره احتمال وقوع بارندگی شدید و رعد و برق همراه با سیلاب آنی در ۲۵ ولایت کشور هشدار داد.

این اداره در اطلاعیه‌ای گفت که امروز (سه شنبه، ۱۴ ثور) و فردا احتمال بارندگی در در ولایات هرات، فراه، بادغیس، بدخشان، تخار، بغلان، غور، فاریاب، سرپل، بلخ، سمنگان، بغلان، پنجشیر، پروان، کاپیسا، بامیان، میدان وردک، لوگر، پکتیا، غزنی، دایکندی، پکتیا ، پکتیکا، نورستان به شمول سالنگ‌ها و کابل جود دارد.

مقدار بارندگی در نقاط مختلف بین ( ۱۰ الی ۲۵ ) ملی متر پیش‌بینی شده است.

مطالب مرتبط