بیل و ملیندا گیتس پس از ۲۷ سال زندگی مشترک جدا شدند

بیل گیتس؛ بنیانگذار شرکت مایکروسافت و یکی از میلیاردرهای جهان و همسرش ملیندا پس از ۲۷ سال زندگی مشترک طلاق می‌گیرند؛ ولی تصمیم دارند فعالیت‌های خیریه مشترک را ادامه دهند.blankبنیاد بیل و ملیندا گیتس یکی از فعالترین و با نفوذترین موسسات خیریه در عرصه صحت جهانی است و طی دو دهه اخیر بیش از ۵۰ میلیارد دالر در این زمینه هزینه کرده است.

این بنیاد علاوه بر حمایت مالی از برنامه ریشه‌کنی مالاریا و فلج اطفال، در زمینه تغذیه کودکان و تولید واکسین نیز فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است و پارسال نیز ۱.۷۵ میلیارد دالر به برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا کمک کرد.

بیل و ملیندا گیتس هنگام ارائه درخواست طلاق به مراجع قضایی در شهر سیاتل گفتند که زندگی مشترک آن‌ها از نظر قانونی به پایان رسیده است ولی در مورد تقسیم اموال و دارایی خود به توافق رسیده‌اند.

بیل گیتس که ۶۵ سال دارد با ملیندا گیتس ۵۶ ساله پس از استخدام او در شرکت مایکروسافت آشنا شد و آن‌ها در جنوری ۱۹۹۴ در هاوایی ازدواج کردند.

این دو در بیانیه‌ای مشترک که در حساب توئیتر هر دو منتشر شد گفتند: «پس از مدت‌ها فکر کردن و کار روی رابطه خود به این نتیجه رسیده‌ایم که به زندگی مشترک پایان دهیم. معتقدیم که در مرحله بعدی زندگی نمی‌توانیم به عنوان یک زوج به رشد یکدیگر کمک کنیم. از همه می‌خواهیم که در این شرایط جدید به حریم خصوصی خانواده ما احترام بگذارند».

بیل گیتس می‌گوید که آلزایمر برای او یک مسئله شخصی است چرا که چندین نفر از نزدیکانش دچار این بیماری شده‌اند

در متن درخواست طلاق ذکر شده که این زوج فرزند خردسال ندارند. کوچکترین فرزند آن‌ها اخیرا به سن ۱۸ سالگی رسیده است.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس که در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد بزرگترین موسسه خیریه امریکا و یکی از بزرگترین موسسات خیریه جهان است و براساس گزارش حسابداری که سال گذشته در وبسایت بنیاد منتشر شد، دارایی آن در پایان سال ۲۰۱۹ حدود ۴۳ میلیارد دلار بوده است.

طبق اطلاعات مندرج در این وبسایت، در فاصله سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۸ این زوج بیش از ۳۶ میلیارد دالر به این بنیاد اهدا کرده‌اند.

بنیاد گیتس نیز در بیانیه جداگانه‌ای گفت که این زوج کماکان به طور مشترک ریاست این موسسه را برعهده خواهند داشت. در بخشی از این بیانیه گفته می‌شود: «آن‌ها به طور مشترک به فعالیت خود در زمینه تعیین استراتژی بنیاد، ترویج اهداف و ترسیم خطوط کلی فعالیت آن ادامه خواهند داد».

بیل گیتس در سال ۱۹۷۵ همراه یکی از دوستان خود به نام پل آلن شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد. او در سال ۲۰۰۰ و پس از یک دوره طولانی از مقام مدیرعاملی شرکت مایکروسافت کناره‌گیری کرد تا روی فعالیت‌های خیریه بنیاد گیتس تمرکز کند.

او تا سال ۲۰۲۰ ریاست هیات مدیره این شرکت را برعهده داشت.

براساس جدیدترین گزارش مجله فوربس در مورد ثروتمندان جهان، بیل گیتس با ۱۲۴ میلیارد دلار دارایی در رتبه چهارم قرار دارد.

مطالب مرتبط