استجواب مسئولان ارشد امنیتی در مجلس؛ جلسه سری شد

در پی افزایش ناامنی‌ها در نقاط مختلف کشور، مجلس نمایندگان مسئولان ارشد امنیتی را برای پاسخ‌گویی استجواب کرد. این نشست، سری شد و معین تعلیمات تخنیکی وزارت امور داخله به دلیل عدم حضور سرپرست این وزارت، از سوی نمایندگان اخراج شد.blankیاسین ضیا؛ سرپرست وزارت دفاع ملی، احمدضیا سراج؛ رئیس عمومی امنیت ملی و محد انور بریپال؛ معین تعلیمات تخنیکی وزارت امور داخله برای پاسخ‌دهی در نشست عمومی امروز چهارشنبه ۱۵ ثور مجلس نمایندگان حضور یافتند؛ اعضای مجلس نمایندگان از عدم حضور سرپرست وزارت امور داخله در مجلس نمایندگان انتقاد کرده و حضور معین تعلیمات این وزارت را بی‌احترامی به مجلس عنوان کردند.

سرانجام اعضای مجلس نمایندگان با اکثریت آرا حضور معین تعلیمات وزارت امور داخله را در مجلس رد کرده و او را از جلسه عمومی اخراج کردند.

در این میان، برخی از اعضای مجلس نمایندگان با انتقاد از حضور سرپرست‌ها برخلاف قانون در راس ادارات گفت که سرپرستان وزارت‌ها افراد عادی اند و مجلس با فراخواندن این افراد خلاف قانون رفتار می‌کند.

رمضان بشردوست؛ عضو مجلس نمایندگان گفت که یاسین ضیا؛ سرپرست وزارت دفاع ملی یک شخص عادی است و صلاحیت پاسخ‌دهی به مجلس را ندارد. او با اشاره به قانون سرپرستی افزود که هیچ سرپرستی بیش‌تر از دو ماه نمی‌تواند در راس یک اداره قرار بگیرد.

اما برخی از اعضای دیگر مجلس این کار را مطابق قانون خوانده، گفتند که احمدضیاسراج؛ رئیس امنیت ملی از سوی مجلس رای اعتماد گرفته‌است: «کجای این خلاف قانون است.»

از سوی دیگر، راضیه منگل؛ عضو دیگر مجلس گفت که سرپرست و وزیر یک پست سیاسی در نهادهای امنیتی است. به گفته او نیاز است به جای یاسین ضیا؛ سرپرست وزارت دفاع ملی، رئیس ستاد ارتش که بیشتر مسئولیت رهبری جنگ را بر عهده دارد، حضور می‌یافت.

سرانجام، میررحمان رحمانی؛ سری‌شدن جلسه مجلس را به رای گذاشت و این پیشنهاد به جز سه کارت سرخ با اکثریت آرا تایید شد.

مطالب مرتبط