۱۳ نفر در نتیجه جاری‌شدن سیل در غور جان باختند

منابع محلی در غور به خبرگزاری افق می‌گویند که بر اثر جاری‌شدن سیلاب در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت ۱۳ نفر جان باخته و ۹۱۰ نفر بر اثر تخریب ۱۶۷ منزل مسکونی آواره شده‌اند.blankزلمی کریمی؛ سخنگوی والی غور به خبرگزاری افق گفت که بر اثر این سیلاب، افزون بر جان‌باختن ۱۳ نفر، ۱۶۷ خانه ویران شده، ۵۰۰ رأس مواشی از بین رفته و ۶۵۰ هکتار زمین و ده‌ها کانال و پل و پلچک نیز تخریب شده‌است.

سخنگوی والی غور افزود که بررسی‌های تیم ارزیابی همچنان ادامه دارد و امکان افزایش آمار تلفات و خسارات نیز هست.

این در حالی است که در هرات نیز سرازیرشدن سیل، جان ۲۴ نفر را گرفته و افزون بر زیان‌های سنگین مالی، چندین نفر دیگر را زخمی و بی‌خانمان کرده‌است.

سیلاب در بدخشان نیز باعث جان‌باختن ۱۰ تن و تخریب ۳۰۰ منزل مسکونی شده‌است.

نیک‌محمد نظری؛ سخنگوی والی بدخشان گفته‌است که سیلاب در چندین ولسوالی این ولایت خسارت سنگین مالی برجای گذاشته است.

او افزوده که هزاران جریب زمین زراعتی نیز بر اثر سیلاب تخریب شده‌است.

به گفته سخنگوی والی بدخشان، ولسوالی‌های جرم، خاش، یفتل، کشم و برخی از ولسوالی‌های دیگر از دیروز به این طرف گواه بارندگی شدید و سیل بوده‌است.

نظری علاوه کرده که سیلاب منجر به انسداد راه‌های مواصلاتی نیز شده‌است.

از سوی دیگر، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته‌است که در پی بارندگی‌ها اخیر و جاری‌شدن سیلاب در ولایت‌های هرات، غور، بدخشان، بغلان، دایکندی و بامیان، ۳۴ نفر جان باخته، ۱۴ تن ناپدید و چهار نفر زخمی شده‌اند.

این وزارت گفته‌است که بر اثر جاری‌شدن سیلاب، چند روز پیش در سمنگان نیز ۱۲ نفر کشته و مفقود شده و ده‌ها خانه نیز ویران گردیده‌است.

مطالب مرتبط