بند دهله قندهار به تصرف طالبان درآمد

مسئولان محلی در قندهار به خبرگزاری افق می‌گویند که پس از درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و جنگویان طالبان، بند دهله این ولایت به تصرف طالبان درآمده‌است.blankسیدجان خاکریزوال؛ رئیس شورای ولایتی قندهار، امروز پنج‌شنبه، ۱۶ ثور به خبرگزاری افق گفت که از دو هفته به این‌سو درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در بند دهله جریان داشت و این بند، شب گذشته پس از درگیری شدید به کنترل طالبان درآمده‌است.

رئیس شورای ولایتی قندهار افزود: «قوای ما از یک‌ماه به این طرف به شدت از بند محافظت کردند. چندبار از مسئولان ولایتی درخواست کمک کردیم که پولیس ما را اکمال کنند؛ اما کسی اقدام نکرد.»

به گفته او اکنون درگیری‌ها در نزدیک بند در ساحات مردژه، زرتاله و برخی از ساحات دیگر جریان دارد.

خاکریزوال گفت که پس از این هرگاه تهدیدی متوجه بند شود، مسئولیت به دوش طالبان است و به گفته او مردم محلی جنگجویان خارجی را نیز دیده‌اند.

از سوی دیگر، یحیی علوی؛ آمر روابط عامه قول اردوی ۲۰۵ اتل گفته‌است که به زودی عملیات نظامی برای بازپس‌گیری این بند آغاز می‌شود.

این در حالی است که حدود ۱۰ روز پیش جنگجویان طالبان با منفجر ساختن پل بزرگ بند دهله کنترل بخشی از این بند را به دست گرفته‌بودند.

در آن زمان گفته شده‌بود که با فروریختن بخشی از این پل، مسیر منتهی به بند دهله قطع شده‌است.

بند دهله در ۸۰ کیلومتری ولسوالی شاه‌ولی کوت ولایت قندهار موقعیت دارد که از آب این بند برای آبیاری زمین‌های زراعتی هفت ولسوالی استفاده می‌شود.

مطالب مرتبط