ده‌ها معترض فلسطینی در درگیری با پولیس زخمی شدند

بیت المقدس شنبه برای دومین روز متوالی صحنه درگیری پولیس اسراییل و تظاهرکنندگان فلسطینی بوده است.blankبنا بر گزارش ها، تظاهرکنندگان در محل دروازه دمشق در شهر قدیمی بیت المقدس با پرتاب سنگ با پولیس درگیر شدند و ماموران هم برای متفرق کردن آن‌ها از نارنجک صوتی و ماشین آب پاش استفاده کردند.

خبرگزاری فرانسه گفته است که دست کم ۸۰ فلسطینی در درگیری با پولیس اسراییلی مجروح شدند و ۱۴ نفر از آن‌ها برای تداوی به شفاخانه منتقل شدند. در درگیری‌های روز جمعه نیز بیش از ۲۰۰ فلسطینی و ۱۷ پولیس زخمی شدند.

بنا بر اعلام پولیس اسراییل، یکی از ماموران هم در این درگیری ها مجروح شده است.

پولیس اسرائیل اعلام کرده است که در محله «شیخ جراح» تظاهرکنندگان به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می‌کردند « ولی نیروهای پولیس توانستند تظاهرکنندگان را در این محله متفرق کنند.»

درگیری های شنبه شب در پی چند روز ناآرامی بر سر بیرون راندن ساکنان فلسطینی از خانه هایشان در محله شیخ جراح در بیت المقدس شرقی رخ داده است.

درگیری های شنبه شب در بیت المقدس پس از برگزاری مراسم شب قدر در مسجدالاقصی رخ داد.

پولیس اسراییل در طی روز مانع از انتقال نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی به وسیله ده ها اتوبوس شده بود.

پولیس همچنین ده‌ها نفر را به اتهام شرکت در ناآرامی های روز جمعه بازداشت کرده است.

محمود عباس؛ رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی اقدام پلیس اسرییل را محکوم کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل گفته است قصد پولیس فقط برقراری نظم و قانون و رعایت حق برگزاری آزادانه مراسم عبادی بوده است.

اسراییل بیت المقدس شرقی را در جنگ ۱۹۶۷ اشغال کرد و کل این شهر را پایتخت خود می داند.

این موضوع از سوی بخش بزرگی از جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است و فلسطینی ها شرق بیت المقدس را پایتخت کشور مستقل خود در آینده می دانند.

در روزهای گذشته، بیت المقدس شرقی به خاطر اخراج فلسطینی ها از محله شیخ جراح با هدف شهرک سازی اسراییلی دچار تنش شده است.

سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای از اسراییل خواسته است به بیرون راندن فلسطینی ها از خانه هایشان پایان دهد و در برخورد با تظاهرکنندگان خویشتنداری کند.

مطالب مرتبط