تاتنهام به دلیل حضور در سوپرلیگ عذرخواهی کرد

باشگاه تاتنهام رسما به دلیل حضور در سوپرلیگ و مخصوصا به خاطر اینکه بدون اطلاع هواداران این تصمیم را گرفتند، عذرخواهی کرد.blank

به گزارش ورزش سه، باشگاه تاتنهام ضمن عذرخواهی به دلیل حضور در پروژه ناکام سوپرلیگ، اعلام کرد که شرکت در این پروژه بدون اصلاع هواداران، یکی از ملزومات منفی تعهد قانونی بود با پیوستن به سوپرلیگ ملزم به رعایتش بودند.

این باشگاه همچنین گفت که آنها فقط به چارچوب کلی توافق نامه رسیده بودند و امیدوار بودند که پس از گفتگو، مخصوصا با هواداران، این پروژه به چیزی قابل اجرا تبدیل شود.

تاتنهام گفته است که آنها باید برای تجدید نظر بر سر ذات غیررقابتی و محدود بودن این تورنمنت، تلاش می کردند، مخصوصا که آنها و یازده تیم موسس دیگر بدون توجه به نتایجی که در لیگ های داخلی می گرفتند هر سال حضور تضمین شده ای در سوپر لیگ داشتند.

اسپرز با اعلام ایجاد هیئت مشورتی باشگاه متشکل از نمایندگان منتخب و با تخصیص یک کرسی در هیات مدیره به عنوان عضو غیراجرایی به نماینده هواداران، حرکتی آشتی جویانه را برای جلب نظر طرفداران خود انجام داده است.

اما باشگاه همچنین از هیات هواداران این باشگاه که به دلیل نپذیرفتن درخواست ملاقات نمایندگان هواداران خواستار برکناری دنیل لوی؛ رییس و مالک این باشگاه و هیئت مدیره او شده بود، نیز انتقاد کرده است.

در بیانیه تاتنهام آمده است: «شاهد بودیم که هواداران فوتبال در سراسر جهان با هم متحد شدند تا با ابراز قدرتمندانه دیدگاه های خود درباره تأسیس پروژه پیشنهادی سوپرلیگ جدید اروپا، احساسات قدرتمند خود را درباره آینده این ورزش که همه ما نسبت به آن احساسات زیادی داریم، نشان دهند.»

بیانیه در ادامه افزوده است: « مهم است که تاکید کنیم ما با این امید وارد سوپرلیگ اروپا شدیم که شکل برگزاری، قوانین و ساختار آن حین برقراری دیالوگ با طرف های کلیدی مثل لیگ برتر، اتحادیه فوتبال، یوفا، فیفا و مهم تر از همه هواداران، بهبود خواهد یافت. هرگز نباید این موضوع با اطمینان و قاطعیت کامل بیان می شد مخصوصا وقتی که تنها توافقنامه ای بر سر چارچوب این مساله برای ادامه مشورت بود.

ما باید سیستم راهیابی سالانه به این رقابت ها را به چالش می کشیدیم و در آن تجدید نظر می کردیم. ما از این که این باشگاه را درگیر چنین مسئله ای کردیم از صمیم قلب متاسفیم اما روند قانونی این پروژه به معنای این بود که ما نمی توانیم در ابتدای مسیر با هواداران خود مشورت کنیم. ما بدون هیچگونه عذر و بهانه‌ای عذرخواهی می کنیم. »

باشگاه تاتنهام همچنین گفته است که آنها از این افتضاح سوپرلیگ درس خوبی گرفته‌اند و این موضوع آن‌ها را وادار کرده است تا بیشتر به هواداران اجازه دخالت و تصمیم گیری در امور باشگاه را دهند.

مطالب مرتبط