ثبت بیشترین قربانیان روزانه کرونا در هند

هند بیشترین آمار قربانیان روزانه کرونا را از آغاز همه‌گیری این ویروس در سراسر جهان ثبت کرده است.blankبر اساس آمار وزارت صحت عامه هند که امروز پنج‌شنبه، ۲۰ جوزا منتشر شده، ۶۱۴۸ نفر را به عنوان قرابانیان کرونا گزارش کرده است.

پیش از این بالاترین شمار قربانیان روزانه کرونا در ماه فبروری و در امریکا بود که ۵۴۴۴ نفر در یک روز به عنوان درگذشتگان کرونا در این کشور ثبت شدند.

جهش بزرگ در شمار روزانه قربانیان ثبت‌شده کرونا در هند پس از بازبینی آمار پیشین ایالت بیهار؛ دومین ایالت بزرگ هند رخ داده است.

ایالت بیهار، که یکی از فقیرترین مناطق هند است، با بازبینی آمار نزدیک به ۵۴۰۰ نفری مجموع قربانیان حدود چهار هزار نفر دیگر را به مجموع درگذشتگان مرتبط با کرونا اضافه کرده است.

البته افزایش شمار قربانیان ثبت‌شده در یک روز لزوما به معنی افزایش شمار درگذشتگان در یک روز نیست و در کشورهای دیگر هم جهش‌های این چنینی به دلیل بازبینی و اصلاح آمار رخ داده است.

در روزهای اخیر موارد ابتلا به کرونا و همچنین شمار قربانیان روزانه آن در هند روندی کاهشی داشته و ایالت‌های مختلف با رفع محدودیت‌ها اقدام به بازگشایی کرده‌اند.

در هفته‌های اخیر با ادامه کاهش موارد ابتلا به کرونا در هند ایالت‌های بزرگ این کشور که کانون ویروس بوده‌اند، محدودیت‌ها را کاهش داده بودند.

دهلی، پایتخت و مومبای، مرکز مالی هند ، از جمله شهرهایی هستند که تا حدی محدودیت‌ها را تعدیل و بازگشایی کردند.

این اقدام بعد از موج سهمگین دوم کرونا در این کشور رخ می‌دهد که با بروز آن افزایش ابتلا به کرونا و مرگ‌های ناشی از آن بشدت افزایش یافت و شفاخانه‌‌ها با کمبود تخت، دوا و حتی اکسیجن روبرو شدند.

مطالب مرتبط