معاون پیشین وزارت دفاع به ۹ سال زندان محکوم شد

دادگاه عالی اعلام کرد که محب الله محب؛ معاون اسبق مادی و تخنیکی وزارت دفاع ملی به اتهام سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌‌ای به ۹ سال زندان محکوم شده است.blankطبق اعلامیه‌ دادگاه عالی، محب الله محب؛ معاون اسبق مادی و تخنیکی وزارت دفاع ملی، عبدالرحمن غوری؛ رییس اسبق خریداری این وزارت و ۲۳ نفر دیگر امروز (دوشنبه، ۲۴ جوزا) در یک جلسه علنی قضایی به اتهام سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای در عقد قراردادها محاکمه شده‌اند.

در این جلسه قضایی، دگر جنرال محب الله محب در رابطه به سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی در قرار داد دو قلم البسه به ۹ سال حبس تنفیذی محکوم به مجازات شده است.

همچنین دگر جنرال عبدالرحمن غوری؛ رییس اسبق خریداری وزارت دفاع ملی در رابطه به سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای در قرار داد دو قلم البسه به انفصال از وظیفه و شش سال و هشت ماه زندان محکوم شده است.

دادگاه عالی گفته است که از میان بیست و سه متهم دیگر در این پروند برخی به مدت ( یک سال الی هفت سال) حبس تنفیذی محکوم به مجازات شده‌ و تعداد دیگر بنابه فقدان دلایل برائت حاصل کرده‌اند.

طبق اعلامیه دادگاه عالی، اسامی وفی الله فرزند عبدالکریم، محمد نادر فرزند میرزا محمد و محمد قاهر فرزند محمد ظاهر، معاونان شرکت‌های قراردادی به رد مبلغ بیش از ۲۴۰ میلیون افغانی محکوم به مجازات شده‌اند.

مطالب مرتبط