ولسوالی سانچارک سرپل هم به دست طالبان افتاد

منابع محلی در ولایت سرپل در گفتگو با خبرگزاری افق سقوط ولسوالی سانچارک این ولایت را تایید کردند. این دومین ولسوالی سرپل است که طی دو روز اخیر به دست طالبان می‌افتد.blankسید اسدالله دانش؛ عضو شورای ولایتی سرپل گفت که پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ۲۴ جوزا) طالبان مرکز ولسوالی سانچارک را تصرف کردند.

او افزود که درگیری پراکنده جریان داشت؛ اما نیروهای دولتی بدون هیچ مقاومتی مرکز ولسوالی سانچارک را ترک کرده و به منطقه کوهستانی عقب‌نشینی کردند.

این عضو شورای ولایتی سرپل علاوه کرد که احتمال تلفات و اسارت نیروهای دولتی وجود دارد؛ اما به دلیل قطع آنتن مخابراتی در این زمینه اطلاعاتی در دست نیست.

مسئولان امنیتی تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

طالبان عصر روز یک‌شنبه، ۲۳ جوزا هم کنترل ساختمان ولسوالی و فرماندهی پولیس ولسوالی صیاد سرپل را به دست گرفتند.

منابع به افق گفتند که در جریان درگیری در صیاد ۱۰ تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده‌اند؛ اما قول اردوی شاهین تلفات نیروهای دولتی را تکذیب کرد.

گفتنی است که قبل از ظهر امروز ولسوالی خان‌آباد قندوز نیز میان دولت و طالبان دست به دست شد. وزارت دفاع ملی‌ می‌گوید، در خان‌آباد تلفات سنگین به طالبان وارد شده و این گروه متواری شده‌اند.

طالبان ادعا دارند که نزدیک به ۳۰ ولسوالی را طی هفته‌های اخیر تصرف کرده‌‌اند؛ اما مقام‌های حکومتی پیشروی این گروه را «یک خط باریک» می‌خوانند.

امرالله صالح؛ معاون اول ریاست جمهوری امروز (دوشنبه، ۲۴ جوزا) در صفحه فیسبوک خود نوشته‌است: «در بسا مناطق که اسم‌اش را سقوط گذاشته‌اند طالب با ایجاد خط باریک پیش‌روی کرده‌است. عقبه‌شان عمق و پهنا ندارد.»

مطالب مرتبط