سرپرست بزرگترین خانواده جهان در هند درگذشت

مرد ۷۶ ساله‌ای که گمان می‌رود سرپرست بزرگترین خانواده جهان بوده در ایالت میزورام هند درگذشت.blankبه گزارش بی بی سی، سهیونا چانا؛ رییس فرقه‌ای مذهبی که چند همسری را انجام می‌داد، روز یکشنبه درگذشت.

از او ۳۸ همسر ، ۸۹ کودک و ۳۶ نوه به جای مانده است.

این خبر توسط زورمتانگا؛ سر وزیر میزورام تأیید شده و او با ابراز تاثر عمیق در توییتر مرگ چانا را تسلیت گفته است.

گفته می‌شود چانا از دیابت و فشار خون بالا رنج می‌برد.

پزشکان به خبرگزاری پی تی آی گفتند که حال چانا هنگامی که در خانه‌اش در بکتاوانگ تلانگنام روستای خود بوده رو به وخامت گذاشته، او عصر دیروز به بیمارستان منتقل شد و پس از ورود به آنجا پزشکان اعلام کردند که فوت شده است.

براساس گزارش‌ها او ۳۹ همسر، ۹۴ فرزند، ۳۳ نوه دارد که در مجموع اعضای خانواده‌اش به ۱۸۱ نفر می‌رسد.

در حالی که گزارش‌های مختلف خبری محلی از او به عنوان دارنده رکورد جهانی به دلیل داشتن چنین خانواده بزرگی یاد کرده‌اند، اما مشخص نیست که این رکورد جهانی است. همچنین به طور گسترده‌ای گزارش شده است که این خانواده دو بار در برنامه تلویزیونی پرطرفدار ریپلی باور کنید یا نه، حضور داشته است.

اما چانا چه دارای رکود جهانی باشد چه نباشد، خود و خانواده‌اش یک نوع جذبه محلی هستند و گردشگران را به روستای خود در شمال شرقی هند جذب می‌کنند.

زندگی جذاب چانا در طول سالها خبرساز شده است.

این خانواده عظیم در یک خانه چهار طبقه به نام «چوار تان ران» یا خانه نسل جدید که ۱۰۰ اتاق دارد با هم زندگی می‌کنند. به گزارش رسانه‌های محلی، همسران او در خوابگاهی نزدیک اتاق خواب شخصی چانا هستند.

مطالب مرتبط