ساخت واکسین جدید کرونا با کارآیی ۹۳ درصدی توسط نوواواکس

شرکت نوواواکس ادعا کرده که تازه ترین داده ها از آزمایش های بالینی واکسین تولیدی این شرکت نشانگر تاثیر بیش از ۹۳ درصدی آن بر طیفی از گونه‌های ویروس کرونا است.blankبه گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت نوواواکس مستقر در مریلند امریکا در پی بررسی نتایج تزریق آزمایشی واکسین به حدود۳۰ هزار داوطلب در ایالات متحده و مکزیک، اعلان کرده که در آستانه درخواست مجوز اضطراری برای کاربرد این محصول در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ در امریکا و دیگر کشورها است.

این شرکت افزود: تاثیر واکسین پروتئین پایه کووید – ۱۹ علیه گونه های اصلی کرونا که مایه نگرانی دانشمندان و مقام های بهداشتی و درمانی شده، بیش از ۹۳ درصد بوده است.

دکتر گئورگی گلن؛ مدیر بخش پژوهش و توسعه شرکت نوواواکس گفت که این واکسین در دوره آزمایش‌های بالینی بر گونه های کووید – ۱۹ کشف شده در انگلیس ، برزیل، آفریقای جنوبی و هند موثر بوده است.

تاثیر این واکسین در میان داوطلبان با خطر بالای ابتلای شدید، ۹۱ درصد و در جلوگیری از ابتلای میانه و شدید به کووید -۱۹ به میزان ۱۰۰ درصد بوده و علیه گونه های کووید – ۱۹ که توانایی شناسایی آن را نداشته، نزدیک به ۷۰ درصد موثر واقع شده است.

بر اساس بیانیه نوواواکس؛ عوارض جانبی این واکسین بر دریافت کنندگان شامل سردرد، احساس خستگی و درد عضلانی، عموما متوسط بوده و در آزمون های بالینی به خوبی تحمل شده و تنها شمار اندکی از شرکت کنندگان، اثرات جانبی شدیدی را تجربه کرده اند.

این شرکت افزوده است: قصد دارد تا پایان سه ماهه سوم ۲۰۲۱ همه ماهه تعداد ۱۰۰ میلیون واحد از این واکسین تولید کند و این میزان را در سه ماه پایانی سال جاری به ماهانه ۱۵۰ ملیون واحد برساند.

این محصول هنوز توسط سازمان بهداشت جهانی تائید نشده است.

مطالب مرتبط