افزایش گردآوری پول برای طالبان در پاکستان

روند جمع‌آوری پول برای طالبان در پاکستان ادامه دارد و ساکنان مناطق مرزی این کشور می‌گویند، با افزایش حملات جنگجویان طالب در افغانستان، گردآوری پول برای این گروه افزایش یافته است.blankیکی از ساکنان ساحه دوکی ایالت بلوچستان به صدای امریکا گفته است که جنگجویان طالبان جمعه به بازار می‌آیند و از فروشگاه‌ها از پنج تا ۱۰ هزار روپیه پاکستانی جمع آوری می‌کنند.

این فرد که از هراس انتقامجویی طالبان نخواسته در گزارش نامش ذکر شود گفته است: «آنان (طالبان) بر موترسایکل میایند و از فروشگاه‌های بزرگ اعلانه مالی طلب می‌کنند. آنان می‌گویند که مربوط گروه طالبان اند و در راه خدا می‌جنگند.»

او علاوه کرد که در گذشته آنان به برخی از مساجد می‌رفتند؛ اما اکنون از دکانداران پول جمع‌آوری می‌کنند.

یک نماینده ایالت بلوچستان نیز که نخواست نامش در گزارش ذکر شود به صدای امریکا گفته است که اعضای گروه طالبان به گونه علنی کارزاری جمع‌آوری پول را در ساحات مختلف این ایالت راه اندازی می‌کنند.

او افزوده است که این موضوع پنهان نیست و این کمپاین‌ها در اسحاق آباد، شهرک فاروقیه و در ساحهٔ کچلاک همواره جریان دارد.

این قانونگذار پاکستانی علاوه کرد که حامیان مظنون گروه طالبان از این پول برای تمویل جنگ‌جاری علیه حکومت افغانستان استفاده می‌کنند.

گفتنی است که طالبان از حمایت احزاب اسلامی مانند، جماعت علمای اسلام و جماعت اسلامی برخورداراند؛ گروه‌هایی که بخش از حکومت پاکستان نیز بوده اند.

گفته می‌شود که برخی از این گروه‌ها، به شمول جماعت علمای اسلام، در سال‌های ۱۹۹۰ در بخش آموزش طالبان نیز دخیل بوده‌اند.

این در حالی است که حکومت افغانستان همواره پاکستان را به حمایت از طالبان متهم کرده است؛ اما مقام‌های پاکستانی با رد این اتهامات می‌گویند، خواهان پایان جنگ و برقراری صلح در افغانستان است.

مطالب مرتبط