بازداشت مهاجرین افغان از نزدیکی سفارت افغانستان؛ پولیس تهران توضیح داد

یک مقام پولیس تهران در مورد بازداشت مهاجرین افغان در مقابل سفارت افغانستان توضیح داده است و گفته که «اصل موضوع با آنچه که در فضای مجازی بازتاب یافته، متفاوت است».blankصادق رضادوست؛ فرمانده پولیس مهاجرت و گذرنامه تهران امروز (یکشنبه، ۳۰ جوزا) در گفتگو با خبرگزاری رسمی ایران- ایرنا در مورد علل بازداشت تعدادی از اتباع افغانستان در نزدیکی سفارت این کشور گفته است: «موتر حامل اتباع خارجی غیرمجاز که در جاده‌های اطراف منطقه سفارت دستگیر شده بودند در حال عبور از خیابان مقابل سفارت بود که مأموران داخل خودروی مذکور، با مشاهده تجمع جمعیت و شلوغی در مقابل سفارت افغانستان و با این گمان که ممکن است این شلوغی غیر عادی باشد، توقف کوتاهی کرده و برای بررسی موضوع لحظاتی از موتر پیاده می شوند».

او افزوده است که برخی کارکنان سفارت افغانستان با این تصور که افراد داخل اتوبوس، از اتباع مقابل سفارت که برای انجام امورات اداری و شخصی مراجعه کرده اند در خودروی پولیس هستند با ماموران وارد بحث می‌شوند و با این سوءتفاهم، مشاجره‌ای صورت می گیرد که در نهایت مشکل رفع می شود.

رضا دوست تصریح کرده است که پولیس در حال بررسی ابعاد موضوع بوده و در صورت وجود تخلف یا هرگونه بی مبالاتی در این خصوص با خاطیان برخورد لازم صورت می گیرد.

وزارت امور خارجه هفته گذشته اعلام کرد که پولیس ایران چندین تن از شهروندان افغان را در نزدیکی سفارت افغانستان در تهران بازداشت کرده‌است.

این وزارت در اعلامیه‌ای گفته بود از طریق سفارت افغانستان در تهران و سفارت ایران در کابل نگرانی خود را در این زمینه مطرح کرده است.

مطالب مرتبط