دستگاه استنشاقی آسم؛ ساده‌ترین راه درمان کوید-۱۹ در جهان

دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه آکسفورد لندن به تازگی اعلام کردند که استفاده از دستگاه استنشاقی آسم می‌تواند به سادگی زمان بهبود کوید-۱۹ راه کوتاه سازد.blank

این پژوهشگران گفتند که دستگاه استنشاقی آسم که برای درمان آسم و بیماری انسدادی مزمن ریوی استفاده می‌شود، ممکن است به بیماران کرونایی کمک زیادی کند.

بر اساس یافته‌های دانشمندان در دانشگاه آکسفورد، استفاده از این دستگاه می‌تواند زمان درمان بیماران کرونا را به طور متوسط در سه روز کاهش دهد.

همزمان وزارت صحت عامه برخی از کشورها از جمله روسیه گفته است که در این زمینه بررسی را آغاز کرده اند.

وزارت صحت عامه روسیه گفته است که بعد از بررسی این موضوع در صورتیکه استفاده از دستگاه استنشاقی آسم بتواند برای درمان ساده بیماران کرونا مفید باشد، از این دستگاه استفاده خواهد کرد.

داکتران انگلیسی گفتتند که در کنار استفاده از این نوع دستگاه از یک نوع دوای دیگری به نام بروگزونیت نیز به شکل موردی استفاده کنند.

این داکتران افزودند که مردم می‌توانند از این نوع دوا برای بیماری کوید-۱۹ در خانه‌های‌شان نیز بدون مراجعه به شفاخانه استفاده کنند.

برای یافتن داروهای موثر بر کرونا مطالعات زیادی در دنیا در حال انجام است و پیشرفت‌هایی حاصل شده است. اما در حال حاضر این کار چگونه انجام می‌شود؟

با این حال،‌در دنیا بیش از ۱۵۰ دوای مختلف برای درمان بیماری کوید-۱۹ در دست مطالعه هستند. بیشتر اینها دواهای شناخته شده‌اند و تاثیر احتمالی آنها بر کرونا بررسی می‌شود.

سازمان جهانی صحت برای بررسی نویدبخش‌ترین دواها، یک کارآزمایی بالینی به نام کارآزمایی همبستگی را آغاز کرده است

بریتانیا می‌گوید کارآزمایی بالینی‌اش و کارآزمایی بهبود، بزرگترین کارآزمایی در دنیا است و بیش از ۱۱ هزار بیمار در آن شرکت داشته‌اند. یکی از دواهای بررسی‌شده در این کارآزمایی دگزامتازون است که جان بیماران بدحال را نجات داده است

چندین مرکز تحقیقاتی در دنیا در تلاشند از خون بهبودیافتگان کرونا برای درمان استفاده کنند

مطالب مرتبط