پنتاگون: شاید سرعت خروج نیروهای امریکایی از افغانستان کاهش یابد

همزمان با افزایش حملات طالبان در نقاط مختلف کشور، وزارت دفاع امریکا اعلام کرده است که امکان دارد روند خروج نیروهای این کشور از افغانستان با در نظر داشت وضعیت و حملات طالبان تغییر کند.blankجان کربی؛ سخنگوی وزارت دفاع امریکا شامگاه دوشنبه، ۳۱ جوزا به خبرنگاران گفته است که امکان دارد سرعت خروج نیروهای امریکایی از افغانستان با توجه به وضعیت و حملات طالبان و انکشافات اخیر کاهش یابد.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا افزوده است که زمان تعیین شده برای خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان تا هنوز تغییر نکرده و موعد ۱۱ سپتامبر پا برجاست،‌ اما ممکن است با توجه به وضعیت این روند تغییر کند.

کربی تصریح کرده است: «اگر سرعت، چگونگی یا میزان خروج سربازان در کدام روز یا هفتۀ مشخصی به تغییر نیاز داشت، ما می‌خواهیم که در این مورد انعطاف‌پذیر باشیم.»

سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفته است که حملات طالبان در ولسوالی‌های افغانستان افزایش یافته و خشونت به اوج خود رسیده، و وضعیت در حال تغییر است.

جان کربی افزوده که مقام‌های نظامی وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارند و تصامیم خروج سربازان از افغانستان با درنظرداشت این انکشافات اتخاذ می‌شود.

پیش از این ستاد فرماندهی ارتش امریکا (سنتکام) اعلام کرده بود که روند خروج نیروهای امریکایی از اافغانستان حدود ۵۰ درصد پیش رفته است.

این در حالی ‌است که حملات طالبان در این اواخر افزایش یافته و تاکنون در نتیجه حملات جنگجویان این گروه بیش از ۴۰ ولسوالی در چندین ولایت کشور سقوط کرده‌اند.

مطالب مرتبط