احمدضیا مسعود: رهبران سیاسی برای بسیج نیروهای مردمی کمیته نظامی ایجاد کنند

احمدضیا مسعود؛ معاون حزب جمعیت اسلامی شاخه صلاح‌الدین ربانی از رهبران سیاسی خواسته است که برای بسیج و هماهنگی نیروهای مردمی هرچه زودتر برای ایجاد یک کمیته نظامی و سیاسی مشترک اقدام کنند.blankاو این خواست را امروز (سه‌شنبه، ۱ سرطان) در یادداشتی در صفحه فیسبوک خود مطرح کرده و گفته است که «کشور مورد تهاجم تروریزم بین‌المللی قرار گرفته است».

مسعود گفته است که طالبان، القاعده، داعش و ده‌ها گروه تروریستی دیگر در تبانی با عناصر طرفدار طالبان در حکومت فعلی، در تلاش اند تا نظام سیاسی را به نفع طالبان و امارت اسلامی سقوط دهند.

او طالبان را گروه «مزدور، تروریستی و وابسته به کشور‌های خارجی» توصیف کرده و گفته باید به روشنی «گفته شود که مذاکرات صلح یک حرکت مصروف‌کننده و فریبنده بود و در راستای منافع مردم نیست».

مسعود نوشته است که طالبان هیچ‌گونه رغبتی به صلح ندارند؛ اما «طرفداران آنان می‌خواهند با این گفتگوهای بی‌نتیجه،‌ به طالبان مشروعیت دهند».

معاون حزب جمعیت اسلامی گفته که وقت آن رسیده است تا مجاهدین و مقاومت‌گران در کنار ارتش و پولیس از حاکمیت ملی، آزادی و استقلال کشور دفاع کنند.

او در ادامه نوشته است: «از همه رهبران سیاسی تقاضا می‌کنم تا هر چه زودتر در ایجاد یک کمیته نظامی و سیاسی مشترک اقدام کنند تا هم در بسیج و هماهنگی نیروهای مردمی تلاش شود و نیز، آمادگی کامل برای جلوگیری از هر نوع حوادث غیر مترقبه وجود داشته باشد.»

مسعود تاکید کرده است که رهبران سیاسی کشور باید هر چه زودتر در جبهات جنگ علیه تروریزم در کنار مردم و خیزش‌های مردمی قرار گیرند.

این در حالی است که طالبان ادعا دارند که بیش از ۶۰ ولسوالی را تصرف کرده‌اند. مقام‌های حکومتی اما می‌گویند، طالبان از لحاظ نظامی نه تصرف کرده و نه هم پیشروی داشته‌اند.

با سقوط چندین ولسوالی در ولایت‌های شمالی و شمال شرقی، در برخی ولایت‌ها مردم علیه طالبان بسیج شده‌اند.

مطالب مرتبط