آلمان بیش از ۱۸۲ میلیون یورو به افغانستان کمک می‌کند

وزارت مالیه می‌گوید، دولت آلمان تعهد کرده است که مبلغ ۱۸۲.۶ میلیون یورو معادل حدود ۱۷.۴ میلیارد افغانی را به دولت افغانستان کمک کند.blankوعده کمک این مبلغ توسط کلودیا وارننگ؛ رییس عمومی بخش شرق میانه، ‌آسیا، امریکای لاتین، اروپای جنوب‌شرقی و اروپای شرقی وزارت همکاری اقتصادی و توسعه‌ آلمان در یک نشست مجازی با نذیر کبیری؛ معین پالیسی وزارت مالیه‌ افغانستان اعلام شده است.

مؤسسه‌ همکاری‌های توسعه‌ای آلمان امروز (چهارشنبه، ۹ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است کمک ۱۸۲.۶ میلیون یورویی آلمان به افغانستان، شامل ۱۲۰ میلیون یورو برای پروژه‌های همکاری مالی و ۴۷.۶ میلیون یورو برای همکاری‌های تخنیکی و ۱۵ میلیون یورو برای رسیدگی به عوامل بیجاشدگی و ادغام پناهندگان می‌شود.

این نهاد افزوده است که دولت آلمان منابع مالی بیشتری را به‌صورت مستقیم و در اختیار نهادهای غیردولتی که در افغانستان کار می‌کنند، قرار می‌دهد.

مؤسسه‌ همکاری‌های توسعه‌ای آلمان گفته است افزون بر این کمک‌ها، وزارت خارجه‌ آلمان هم در کنفرانس جینوا تعهد کرده است که در سال جاری خورشیدی (۱۴۰۰) تا ۴۳۰ میلیون یور کمک‌های غیرنظامی برای افغانستان فراهم می‌کند.

وزارت مالیه گفته است که همکاری میان افغانستان و آلمان در سال ۱۳۳۶ آغاز شده است. به گفته این وزارت، از آن زمان تا کنون، مجموع همکاریهای تخنیکی و مالی دوجانبه به بیش از ۴ میلیارد یورو (۳۸۰ میلیارد افغانی) رسیده است.

مطالب مرتبط