اتحادیه اروپا ۲۵ میلیون یورو برای مبارزه با گرسنگی به افغانستان کمک می‌کند

اتحادیه اروپا اعلام کرد که ۲۵ میلیون یورو را برای مبارزه با گرسنگی در افغانستان اختصاص می‌دهد.blankاین اتحادیه امروز (چهارشنبه، ۱۶ سرطان) در اعلامیه‌ای گفت که اختصاص این مقدار بودجه بخشی از اقدامات فوری اتحادیه اروپا برای نجات جان و بهبود معیشت افراد آسیب‌پذیر از خشک‌سالی است.

در همین حال، یانز لنارچیچ؛ کمیسار مدیریت بحران کمیسیون اروپا گفته است که در سال ۲۰۲۱ میلادی به دلیل خشک‌سالی احتمال دارد نیمی از جمعیت افغانستان دچار ناامنی حاد غذایی شوند.

او گفته است: «خشک‌سالی‌ که این کشور را تحت تأثیر قرار داده، وضعیت ناخوشایند ناشی از ناامنی سیاسی و درگیری و همچنین موج سوم کووید ۱۹ را بدتر می‌کند.»

اتحادیه اروپا گفته است که افغانستان از یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های غذایی جهان رنج می برد و سوءتغذیه‌ حاد در میان جمعیت این کشور به‌دلیل همبستگی زیادی که بین میزان خشک‌سالی و ناامنی غذایی وجود دارد، در حال افزایش است.

همچنین، کمیسیون اروپا گفته است که محصولات گندم افغانستان در معرض خطر و دام‌ها در معرض نابودی است که می‌تواند تأثیر زیادی بر دست‌رسی مردم به مواد غذایی داشته باشد.

تخمین زده می‌شود که در سال جاری تولید گندم کشور دو میلیون تن کاهش یابد و همچنین سه میلیون مواشی به دلیل نبود علوفه و آب در معرض نابودی قرار گرفته است.

اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری می‌گوید، دولت تدابیری برای مهار خشک‌سالی روی دست گرفته است.

او دیروز در نشست کابینه دستور توزیع گندم به آسیب دیدگان خشک‌سالی را صادر کرده است.

مطالب مرتبط