وزارت مالیه: نیمی از جمعیت افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند

محمد خالد پاینده؛ سرپرست مالیه می‌گوید، افغانستان با بحران انسانی ناشی از تشدید جنگ و خشک‌سالی مواجه است و از همین‌رو، برآورد می‌شود که نیمی از شهروندان کشور در سال ۲۰۲۱ به کمک‌های بشردوستانه احتیاج دارند.blankاو این موضوع را امروز (یک‌شنبه، ۲۰ سرطان) در نشستی که تحت عنوان «درخواست مشترک کمک‌های بشردوستانه دولت افغانستان و سازمان ملل متحد» در کابل برگزار شده بود، بیان کرد.

در این نشست وزارت مالیه، معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان، نهاد‌های تخصصی سازمان ملل متحد و انجوهای ملی و بین‌المللی، خواستار فراهم سازی کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شدند.

محمد خالد پاینده؛ سرپرست وزارت مالیه گفت: «افغانستان با بحران انسانی ناشی از تشدید جنگ و خشک‌سالی روبه رو است و برآوردها نشان می‌دهد که نیمی از شهروندان کشور در سال ۲۰۲۱ به کمک های بشردوستانه احتیاج دارند».

پاینده افزود که حکومت افغانستان با جامعه جهانی در راستای درخواست کمک‌های بشردوستانه هم صدا است و در همکاری و هماهنگی نزدیک با سازمان ملل متحد در راستای جلب کسر کمک‌های مورد نیاز تلاش می‌کند.

براساس تخمین سازمان ملل متحد، افغانستان در سال ۲۰۲۱ نیازمند ۱.۳ میلیارد دالر کمک‌های بشردوستانه است که تا اکنون تنها ۲۶ درصد بودجه مورد نیاز صندوق اعانه بشردوستانه افغانستان تأمین شده‌است.

مطالب مرتبط