هشدار به جوانان کوریای شمالی: از اصطلاحات کوریای جنوبی استفاده نکنید

دولت کوریای شمالی از جوانان این کشور خواسته است که از اصطلاعات زبانی مرسوم در کوریای جنوبی پرهیز کند و به جای آن به زبان معیاری خودشان صحبت کنند.blankرسانه‌های کوریای جنوبی هشدار داده است که جوانان این کشور نباید از مد، لباس، موسیقی و مدل موی شهروندان کوریای جنوبی استفاده کنند.

این بخشی از قوانین جدیدی است که می‌خواهد هرگونه استفاده از مظاهر خارجی را با جریمه‌های سنگین از بین ببرد.

متخلفان ممکن است که زندانی شده یا حتی با خطر اعدام روبه‌رو شوند.

روزنامه رسمی کوریا حتی هشدار داده که جوانان ممکن است در خطر پیروی از موسیقی پاپ کوریای جنوبی باشند.

در مقاله روزنامه نوشته شده است: «تاثیر ایدئولوژیک و فرهنگی که زیر لوای اعلان‌های رنگارنگ بورژوازی به چشم می‌خورد حتی از دشمنی که سلاح می‌کشد خطرناک‌تر است.»

در این نوشته تاکید شده زبان کره‌ای مورد استفاده در لهجه‌ پیونگ‌یانگ برتر است و جوانان باید درست آن را به کار ببرند.

کوریای ‌شمالی اخیرا به دنبال زدودن اصطلاحات زبانی کوریای جنوبی است. مثلا زنان ممکن است شوهرشان را «آپا» صدا کنند که به معنی «برادر بزرگ‌تر» است و بیشتر به معنی «دوست‌پسر» است.

تاثیر خارجی بر مردم کوریای ‌شمالی در نظر حزب کمونیست کوریای شمالی خطری برای کشور و قدرت بلامنازع رهبر این کشور، کیم جونگ اون است.

به تازگی، آقای کیم درباره سبک موسیقی «کی‌پاپ» گفته بود که چون «سرطان بدخیمی» است که جوانان را فاسد می‌کند.

هرکس که با تعداد زیادی محصولات رسانه‌ای امریکایی، جاپانی یا کوریای جنوبی بازداشت شود، ممکن است که حکم اعدام بگیرد. کسی هم که موقع تماشای این محصولات بازداشت شود، تا پانزده سال زندانی می‌شود.

با اینکه استفاده از این محصولات برای مردم کوریای شمالی خطرناک است اما این محصولات به دست مردم کوریای شمالی می‌رسد. روش‌های پیچیده‌ای برای قاچاق محصولات رسانه‌ای وجود دارد.

بعضی از آنها که موفق به فرار از کوریای شمالی شده‌اند گفته‌اند که تماشای سریال‌های کوریای جنوبی آنها را متقاعد کرده بود که بهتر است از کشورشان بگریزند.

مطالب مرتبط