قربانیان سیل در هند به ۱۳۶ نفر افزایش یافت

دولت هند اعلام کرده است که با ادامه بارش‌های سیل‌آسا در ایالت ماهاراشترا در جنوب هند،‌ تلفات ناشی از آن به ۱۳۶ نفر رسیده است.تلفات سیل در هند به ۱۳۶ نفر رسیدبه گزارش خبرگزاری رویترز، باران‌های موسمی در ماه ژوئیه امسال در ایالت ماهاراشترا در هند، در چهار دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

براساس گزراش‌ها، واحدهای کمک برای نجات هزاران نفری که گرفتار سیل شده‌اند، با خروارها گل‌و‌لای ناشی از رانش زمین روبه‌رو شده‌اند.

صبح روز شنبه یک قطار مسافربری به دلیل وقوع سیل در ایالت گوا در همسایگی ماهاراشترا از ریل خارج شد. در این سانحه به کسی آسیبی نرسید.

مقامات هندی اعلام کرده‌اند تا روز شنبه ۱۳۶ نفر جان خود را در مناطق مختلف ایالت ماهاراشترا از دست داده‌اند و ده‌ها نفر مفقود هستند.

هند ارتش خود را برای کمک به سیل‌زدگان به مناطق بحران زده منتقل کرده است.

در حوالی شهر پونا، بارش‌های شدید دو روز گذشته باعث وقوع سیل شده است و مقامات بیش از ۸۴ هزار نفر از افراد محلی را از روستاها و ولسوالی‌ها تخلیه کرده و آن‌ها را به مناطق امن منتقل کرده‌اند.

همچنین، به دنبال وقوع باران شدید و رانش زمین حداقل ۱۲ روستایی به دلیل رانش زمین در روستای میرگون واقع در ایالت ماهاراشترا در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

باران‌های فصلی (مانسون) که از جون تا سپتامبر به طور منظم در هند ادامه دارد، همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی در این منطقه دارد.

تلفات سیل در هند به صورت سالانه افزایش داشته است. در سال ۲۰۱۶ این تلفات ۹۳۶ نفر بود که در سال ۲۰۱۷ تعداد کشته شدگان به یک هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافت.

در سال ۲۰۱۹ نیز بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر در هند به دلیل سیل و طوفان جان خود را از دست دادند.

سیل در هند، و نیز  سیل روزهای اخیر در چین و غرب اروپا، همزمان با موج بی‌سابقه گرما در آمریکای شمالی، بر نگرانی‌ها از پیامدهای وخیم تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان‌ها افزوده است.

مطالب مرتبط