مکنزی: با ادامه حملات طالبان، بمباران امریکا شدیدتر می‌شود

کنت فرانک مکنزی؛ فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا یا سنتکام می‌گوید، با ادامه حملات طالبان، بمباران نیروهای امریکایی در حمایت از نیروهای افغان بیشتر خواهد شد.blankمکنزی شامگاه روز یک‌شنبه (۳ اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت: «امریکا در روزهای اخیر حملات هوایی خود را برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان افزایش داده و ما آماده هستیم تا در صورت ادامه حملات طالبان سطح این حمایت را در روزهای آینده بالاتر ببریم.»

او که مسئولیت فرماندهی نیروهای امریکایی را نیز به عهده دارد می‌گوید، پس از خروج کامل نیروهای خارجی، حمایت فنی و لوژستیکی از نیروهای امنیتی ادامه خواهد یافت.

مکنزی با اشاره به افزایش حملات طالبان گفت: «طالبان تلاش می‌کنند حس ناچاری در برابر حملاتشان ایجاد کنند. آنها اشتباه می‌کنند.»

او در کابل با اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری نیز دار کرده است.

طبق خبرنامه ارگ در این دیدار هر دو جانب در مورد اولویت‌های نیروهای امنیتی و دفاعی و حمایت از آنان و همچنین بهبود وضعیت امنیتی، بحث و تبادل نظر کردند.

این در حالی‌ است که در پی تصمیم بایدن مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، وضعیت امنیتی کشور به شدت وخیم شده و ده‌ها ولسوالی به دست طالبان افتاده است.

به تازگی لوید آستین؛ وزیر دفاع امریکا می‌گوید که نیروهای افغان پیش از بازپس‌گیری مناطق از دست‌رفته سرعت پیش‌روی طالبان را کند کنند.

مطالب مرتبط