وزیر دفاع روسیه: اعضای داعش از کشورهای دیگر در حال انتقال به افغانستان هستند

سرگی شویگو؛ وزارت دفاع روسیه گفته است که داعش از سوریه، لیبیا و چند کشور در حال انتقال به افغانستان هستند.blankخبرگزاری دولتی روسیه از قول آقای شویگو گزارش داده است: «آنچه بیشتر نگران کننده است، در برخی قسمت‌ها، می‌توان دید که این تحرکات [جنگجویان داعش] به گونۀ جدی سازمان یافته است.»

وزیر دفاع روسیه گفته است که این کشور توانمندی‌های جنگی پایگاه خود را در تاجیکستان را تقویت می‌کند و نیز آموزش‌های نظامی به سربازان تاجیکستانی را افزایش می‌دهد.

سرگی شویگو که برای شرکت در نشست کشورهای عضو سازمان همکاری‌ شانگهای به شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر کرده است، امروز (چهارشنبه، ششم اسد) در دیدار با شیرعلی میرزو؛ همتای تاجیکستانی خود با اشاره به خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان گفته است که وضعیت در افغانستان به سرعت رو به وخامت گذاشته است.

اسپوتنیک گزارش داده است که شویگو در دیدار با وزیر دفاع تاجیکستان گفته است: «امروز، کار مشترک برای خنثی سازی تهدیدات از خاک همسایگان افغانستان مورد توجه قرار گرفته است. وخامت سریع اوضاع در افغانستان که با خروج عجولانه امریکا رقم خورد نیاز به اقدامات مناسب دارد که این کار در حال انجام است.»

روسیه و تاجیکستان به شدت نگران بدتر شدن وضعیت در افغانستان هستند.

قرار است که روسیه، تاجیکستان و ازبکستان ماه آینده در مرز میان تاجیکستان و افغانستان مانور نظامی مشترک اجرا کنند.

مطالب مرتبط