ابراز نگرانی وزیر خارجه آسترالیا از کشتار غیرنظامیان در افغانستان

ماریس پین؛ وزیر امور خارجه استرالیا ادامه خشونت و کشتار غیرنظامیان در افغانستان را نگران کننده خوانده است.blankوزارت امور خارجه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که وزیر امور خارجه استرالیا این موضوع را در جریان گفتگوی تلفنی با حنیف اتمر؛ وزیر امور خارجه کشور مطرح کرده است.

طبق اعلامیه وزارت خارجه، در این گفتگوی تلفنی،‌ دو طرف در مورد وضعیت جاری کشور، روابط دیپلوماتیک، ادامه کمک‌های بشردوستانه و چشم انداز صلح در افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

وزیر خارجه آسترالیا گفته است که کشورش حامی صلح عادلانه، مستمر و آبرومندانه در افغانستان بوده و روی اهمیت مذاکرات صلح برای افغانستان تأکید می‌کند.

او همچنین از طالبان خواسته است که برای رسیدن به صلح به تعهدات خود پایبند بمانند.

از سویی هم، حنیف اتمر؛ وزیر امور خارجه از دو دهه همکاری استرالیا در عرصه‌های مختلف امنیتی، توسعه‌یی و بشری ابراز قدردانی کرده و گسترش روابط دو کشور را برای حفظ ارزش‌ها و منافع مشترک، به‌ویژه در اوضاع فعلی در افغانستان که با بحران جنگ، خشک‌سالی، عدم مصونیت غذایی و کووید-۱۹ روبه‌رو است، مهم خوانده است.

وزارت خارجه در ادامه گفته استدو طرف توافق کردند تا روی اقدامات عملی از جمله احیای حضور دایمی دیپلماتیک در کابل، پی‌گیری قضایا و جرایم جنگی تعدادی از نیروهای ویژه استرالیایی در افغانستان، تجدید توافق‌نامه مشارکت دوجانبه و همچنین امضای تفاهم‌نامه مساعدت‌های توسعه‌یی برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ میلادی با هم کار کنند.

مطالب مرتبط