رایزنی امریکا با شماری از کشورها برای پذیرش ترجمان‌های افغان نظامیان خارجی

آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا می گوید، واشنگتن در حال رایزنی با شماری از کشورها برای پذیرش ترجمان‌ها و همکاران افغان نیروهای امریکایی هستند. او همچنین اعلام کرد که اولین گروه از همکاران افغان نیروهای امریکایی در آینده نزدیک به امریکا منتقل خواهد شد.blankاو این اظهارات را روز پنجشنبه (۷ اسد) در جریان سفرش به کویت بیان کرد.

وزیر خارجه امریکا مشخص نکرد که این کشور با کدام کشور برای پذیرش ترجمان‌های افغان در حال مذاکره هستند؛ اما گفته می‌شود، واشنگتن به دنبال دستیابی به توافق با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کویت بر سر پذیرش مترجمان افغان و خانواده آنان است.

وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون هفته گذشته اعلام کرد که حدود ۷۰۰ ترجمان افغان به همراه خانواده هایشان در پایگاه «فورت لی»، ارتش امریکا در جنوب واشنگتن اسکان خواهند یافت. بنا به اعلام وزارت دفاع امریکا در مجموع حدود ۲۵۰۰ نفر به این پایگاه منتقل می شوند. آنها قرار است تا زمان بررسی پرونده مهاجرتشان از سوی وزارت امنیت داخلی امریکا در این پایگاه بمانند.

با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، افغان‌هایی که با این نیروها کار کرده نگران امنیت شان هستند. مجلس امریکا نیز بارها در این زمینه ابراز نگرانی کرده و از دولت این کشور خواسته که بی درنگ همکاران افغان نیروهای امریکایی را از افغانستان منتقل کند.

شماری دیگر از کشورهای عضو ناتو نیز در تلاش انتقال همکاران افغان نیروهای شان از افغانستان هستند.

مطالب مرتبط