تاریخ‌سازی و رکوردشکنی رونالدو به روایت آمار

کریستیانو رونالدو، ملی‌پوش پرآوازه پرتگالی با گلزنی در جریان بازی برای تیم ملی فوتبال کشورش در برابر ایرلند رکورد گلزنی‌ها را شکست.blankکریستیانو رونالدو با گلزنی در جریان بازی تیم ملی کشور در برابر ایرلند توانست با زدن دو گل دیگر از این رکورد عبور کند و با ۱۱۱ گل ملی، به تنهایی آقای گل جهان شود.

تیم ملی پرتگال در چهارچوب دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا شامگاه چهارشنبه ۱ سپتامبر  به مصاف تیم ملی ایرلند رفت و در دیداری تماشایی با نتیجه دو بر یک برنده شد.

رونالدو در حالی که تیمش تا دقیقه ۸۹ یک گل عقب بود و انتظار می‌رفت که بازنده میدان باشد، یک گل برای تیمش به ثمر رساند تا بازی به وقت اضافه کشیده شود. اما این گل ارزش مضاعفی داشت، چون رکورد جدید گلزنی ملی در جهان شد. تنها ۶ دقیقه پس از آغاز وقت اضافی نخست، ستاره پرتگالی گل دوم تیمش را نیز به ثمر رساند تا طعم این پیروزی دلنشین را صد چندان کند.

تک گل تیم ملی ایرلند را جان ایگان در دقیقه ۴۵ به ثمر رسانده بود.

کریستیانو رونالدو در همین بازی یک پنالتی را هم در دقیقه ۱۵ نیمه اول از دست داد.

رونالدو با زدن ۴۵۱ گل عنوان بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید، با زدن ۱۱۱ گل بهترین گلزن تاریخ بازی‌های ملی، با زدن ۱۳۴ گل بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا و با زدن ۱۴ گل هم به عنوان بهترین گلزن تاریخ یورو شناخته شده است.

او بعد از این بازی گفت: «بسیار خوشحالم، نه تنها به این دلیل که رکورد را شکستم بلکه برای لحظه‌های ویژه‌ای که خلق کردیم. زدن دو گل در پایان بازی کار بسیار سختی است، اما من به دلیل عملکرد تیمم قدردان آنها هستم. ما تا آخر انگیزه داشتیم.»

اما رونالدو که به منچستریونایتد بازگشته است، هنوز ۷۶ گل از پرکارترین گلزن جهان عقب است. کریستین سینکلر، بازیکن ۳۸ ساله که بهترین گلزن جهان است، ماه گذشته با گلزنی برای تیم ملی فوتبال زنان کانادا در جریان بازی‌های المپیک توکیو، شمار گل‌های خود در بازی‌های رسمی را به ۱۸۴ رساند.

مطالب مرتبط