گردآوری بیش از ۱.۲ میلیارد دالر کمک به افغانستان توسط سازمان ملل

سازمان ملل اعلام کرده‌است که کشورها و سازمان‌های کمک کننده بیش از ۱.۲ میلیارد دالر را برای کمک به مردم افغانستان اختصاص داده‌اند.blankسازمان ملل متحد، روز دوشنبه ( ۲۲ سنبله) نشستی را به منظور جمع‌آوری کمک بشردوستانه برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان برگزار ‌کرد.

در پایان این نشست مارتین گریفیتس؛ معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان در توییتی نوشت که کشورها و سازمان‌های کمک کننده ییش از ۱.۲ میلیارد دالر به افغانستان کمک خواهد کرد.

از جمله امریکا اعلام کرده‌است که ۶۴ میلیون دالر به افغانستان کمک خواهد کرد.

آلمان هم گفته که ۱۰۰ میلیون یورو را از قبل به کمک‌هایش برای افغانستان و کشورهای همسایه آن اضافه کرده است و در نظر دارد که ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر را نیز در نظر می‌گیرد.

جاپان وعده داده که ۲۰۰ میلیون دالر کمک‌ها را برای مردم افغانستان اختصاص می‌دهد. فرانسه نیز از کمک ۱۰۰ میلیون یورویی‌اش برای افغانستان خبر داد.

به این ترتیب دنمارک گفته که ۳۸ میلیون دالر دیگر را به کمک‌هایش برای افغانستان اضافه می‌کند.

ناروی نیز ۱۱.۵ میلیون دالر برای امور بشردوستانه در افغانستان در نظر گرفته است.

همچنین سازمان ملل متحد کمک ۲۰ میلیون دالری از بودجه مرکزی رسیدگی به رخدادهای عاجل این نهاد را برای حمایت از کارهای بشردوستانه اعلام کرد.

سازمان ملل متحد فرخوان جمع‌آوری بیش از ۶۰۰ ملیون دالر کمک بشردوستانه برای افغانستان را داده بود.

این در حالی است که مقامات سازمان ملل و گروه‌های امدادی هشدار می‌دهند که این رقم به دلیل خشکسالی و کمبود پول و غذا در حال افزایش است.

سازمان ملل گفته‌است که حتی قبل از تصرف کابل توسط طالبان در ماه گذشته، نیمی از جمعیت کشور – ۱۸ میلیون نفر – به کمک‌های بشردوستانه وابسته بودند.

مطالب مرتبط