بشاراسد در یک سفر از پیش اعلام نشده به مسکو رفت

بشار اسد؛ رییس جمهور سوریه در سفری از پیش اعلام نشده به مسکو رفته و با ولادیمیر پوتین؛ رییس‌جمهوری روسیه دیدار کرده است.blankبراساس گزارش‌ها، رهبران دو کشور در مورد حمایت نظامی روسیه از دولت بشار اسد در شش سال گذشته و همچنین چگونگی به دست گرفتن کنترل مناطق تحت تصرف شورشیان صحبت کرده‌اند.
مسکو گفته است که این دیدار روز دوشنبه، ۱۳ سپتامبر صورت گرفته است.

به گزارش بی بی سی، ولادیمیر پوتین در این دیدار، از حضور نیروهای خارجی که بدون تصمیم سازمان ملل متحد در سوریه مستقر شده‌اند انتقاد کرده و آن‌ها را مانعی برای ایجاد ثبات دانسته است.

بر اساس بیانیه کاخ کرملین، در این دیدار آقای پوتین پیروزی بشار اسد در انتخابات را تبریک گفته است.

وبسایت اسپوتنیک روسی نیز در گزارشی در این مورد به نقل از آقای پوتین نوشته است: «نتایج انتخابات نشان می‌دهد که مردم به شما اعتماد دارند و با وجود همه سختی‌های سال‌های گذشته و مصیبت‌های آن، مردم سوریه روند بهبود و بازگشت به یک زندگی عادی مدیون شما می‌دانند.»

در ماه جوزای سال جاری، بشار اسد برای چهارمین بار برنده انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام شد.

مخالفان حکومت این رای گیری را که در آن آقای اسد ۹۵.۱ درصد آرا را به دست آورده بود، یک نمایش مضحک توصیف کردند.

امریکا و کشورهای اروپایی نیز گفته‌اند که این انتخابات آزادانه یا منصفانه نبوده است.

با این حال، آقای پوتین در این دیدار با اشاره به عقب راندن شورشیان گفته است: «دولت سوریه به ریاست شما ۹۰ درصد از سرزمین ها را کنترل می‌کند.»

به گزارش رسانه‌های روسی پوتین علاوه بر خوشامدگویی به آقای اسد برای سفر به مسکو و تولد او را هم تبریک گفته است.

بشار اسد در این دیدار از رهبر روسیه برای توقف آنچه او گسترش تروریسم در سوریه دانسته، تشکر کرده است.

آقای اسد توانسته در جنگ داخلی، با کمک قابل توجه روسیه و ایران موقعیت نظامی را به نفع خود تغییر دهد. دولت بشار اسد توانسته کنترل بسیاری از مناطق را که پس از آغاز اعتراضات و گسترش جنگ داخلی در این کشور از دست دولت خارج شده بود، مجددا به دست آورد.
سوریه در اثر یک دهه جنگ داخلی ویران شده است. این جنگ بعد از چند ماه سرکوب خونین معترضانی که ابتدا در ماه مارچ ۲۰۱۱ علیه دولت اسد به خیابان ها آمدند تا خواستار دمکراسی شوند شروع شد.

در این جنگ حداقل ۳۸۸ هزار نفر کشته شده اند و نیمی از جمعیت سوریه از خانه های خود گریخته اند که شامل شش میلیون نفر می شود که به خارج پناه برده اند.

مطالب مرتبط