فرمانده ارتش امریکا: از دستور حمله اتمی ترامپ سرپیچی کنید

باب وودوارد؛ روزنامه نگار سرشناس امریکایی در کتاب جدیدی که قرار است در آینده نزدیک توزیع آن شروع شود، نوشته است که جنرال مارک میلی؛ رییس ستاد کل ارتش امریکا در روزهای پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای جلوگیری از جنگ با چین دست به اقدام زده بود.blankدر این کتاب آمده است که جنرال مارک میلی، به فرماندهان نظامی دستور داده بود تا از دستورات احتمالی دونالد ترامپ برای کاربرد تسلیحات هسته‌ای اطاعت نکنند.

این کتاب جدید آقای وودوارد که با همکاری رابرت کاستا؛ روزنامه نگار واشنگتن پست نوشته شده است خطر نام دارد و قرار است در هفته آینده توزیع آن آغاز شود.

بر اساس این کتاب، میلی نگران بوده که در پی شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، او برای باقی ماندن در قدرت علیه چین یا ایران اقدام نظامی کند.

در کتاب آمده است که جنرال میلی همچنین دو بار با همتای چینی خود تماس گرفته بود تا به او درباره عدم اقدام نظامی واشنگتن علیه پکن اطمینان دهد.

او حتی یک مانور نظامی امریکا در منطقه اقیانوس آرام را لغو کرد تا نگرانی چینی ها از صحبت های ضدچینی آقای ترامپ بیشتر نشود.

به نوشته این کتاب، جنرال میلی همچنین در تماس های محرمانه با جینا هسپل؛ رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا و پل ناکازونه؛ رییس سازمان اطلاعات ملی ایالات متحده، نگرانی خود درباره احتمال تصمیم گیری های غیرمنطقی دونالد ترامپ را مطرح کرده است.

بر این اساس، خانم هسپل هم نگرانی های مشابهی داشته است.

خانم هسپل به نوشته باب وودوارد و رابرت کاستا به ژنرال میلی گفته است: « این وضعیت خیلی خطرناکی است… او دیوانه است.»

وزارت دفاع امریکا هنوز درباره این نوشته ها اظهار نظر نکرده است.

جنرال میلی همچنان رییس ستاد کل نیروهای مسلح امریکاست که عالی ترین مقام نظامی در این کشور است.

مطالب مرتبط