افزایش ۸۰ درصدی زخمی‌های جنگ افغانستان در سه ماه اخیر

کمیته جهانی صلیب سرخ می‌گوید که در سه ماه گذشته شمار زخمیان جنگ در افغانستان نسبت به سه ماه مشابه در سال گذشته، ۸۰ درصد افزایش یافته است.blankاین کمیته، امروز چهارشنبه۲۴ سنبله در اعلامیههای تلفات ناشی از جنگ‌های اخیر در افغانستان را «زیاد» عنوان‌ کرده و گفته است که از ماه جون تا آگست سال جاری میلادی (۲۰۲۱) بیش از ۴۱ هزار زخمی جنگ در مراکز صحی تحت حمایت این کمیته تداوی شده‌اند.

صلیب سرخ افزوده است  در جریان سه ماه گذشته حملات طالبان و مقاومت نیروهای دولت پیشین و مردمی در اکثر نقاط کشور تلفات سنگین و خسارات هنگفتی را بر جای گذاشته است.

این در حالی‌است که چند ماه پیش، هرزمان با آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان در اول می، طالبان حملات خود را در تمام نقاط کشور افزایش داد.

با تشدید حملات طالبان، این گروه در نزدیک به دوماه نصف ولسوالی‌های کشور را تصرف کرد و در کمتر از یک‌ونیم ماه دیگر تمام مراکز شهرها به شمول کابل را تصرف کرد.

پس از سقوط کابل و ولایات به دست طالبان، احمد مسعود؛ فرزند احمدشاه مسعود، «جبهه مقاومت ملی» را در پنجشیر علیه طالبان به راه انداخته‌است. 

امرالله صالح؛ معاون اول اشرف‌غنی و بسم الله محمدی؛ وزیر دفاع حکومت پیشین نیز بعد از سقوط کابل به پنجشیر رفته و در کنار احمد مسعود قرار گرفته‌اند.

طالبان حدود دو هفته پیش مرکز پنجشیر را تصرف کردند؛ اما «جبهه مقاومت ملی» اعلام کرده که نبرد آن‌ها در برابر طالبان ادامه دارد. 

به تازگی رییس ستاد ارتش حکومت طالبان گفته است که در آینده نزدیک یک ارتش منظم و قوی ایجاد می‌کند

مطالب مرتبط