اتحادیه اروپا کمک‌های بشردوستانه خود به افغانستان را افزایش می‌دهد

اورزولا فن در لاین؛ رییس اتحادیه اروپا از افزایش کمک‌های بشردوستانه این اتحادیه به افغانستان خبر داده است.blankرییس کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه، ۲۴ سنبله در جریان سخنرانی سالانه خود گفته است اتحادیه اروپا همچنان در کنار مردم افغانستان خواهد بود.

فن در لاین نسبت به وقوع خطر قحطی و فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده و گفته است که‌ جهان نباید در چنین شرایطی مردم افغانستان را رها کنند.

او اعلام کرده است که اتحادیه اروپا کمک‌های بشردوستانه خود را به افغانستان ۱۰۰ میلیون یورو افزایش می‌دهد و این کمک مازاد بر بسته بشردوستانه ۲۰۰ میلیون یورویی است که پیشتر اعلام شده بود.

این در حالی‌است که سازمان ملل دوشنبه، ۲۲ سنبله نشستی را برای جمع‌اوری ۶.۶ میلیون دالر کمک بشردوستانه برای جلوگیری از بحران بشری در افغانستان برگزار کرد.

جامعه جهانی در این نشست در سویس تعهد کرد که به ارزش بیش از ۱٫۲ میلیارد دالر کمک‌های بشری را برای مردم افغانستان فراهم می‌کند.

 یک روز پس از این نشست اضطراری سازمان ملل متحد که برای جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان در سویس برگزار شده‌بود، ایالات متحده نیز تعهد کرده‌است تا ۶۴ میلیون دالر کمک‌های بشری را برای مردم افغانستان فراهم کند.

آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا گفته است که با استفاده از کمک‌های تازه واشنگتن به مشکلات جدی صحی، نیازمندی‌های مواد خوراکی، محافظت از زنان، کودکان و اقلیت‌ها در افغانستان رسیدگی خواهد شد.

از سوی دیگر، امیرخان متقی؛ وزیر خارجه حکومت طالبان از کمک‌های جهانی تشکر کرده و گفته‌است که جهان در ارسال کمک به افغانستان برخورد سیاسی نکند.

مطالب مرتبط