ترامپ از برادرزاده خود در دادگاه شکایت کرد

دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری پیشین امریکا از برادرزاده‌اش و نیویارک تایمز به اتهام افشای اسرار مالی خانوادگی و انتشار اطلاعات امپراطوری تجاری خود شکایت کرد.blankاو دادخواستی به دادگاهی در ایالت نیویارک ارائه داده و علیه برادرزاده‌اش و سه خبرنگار روزنامه نیویارک تایمز اقامه دعوی کرده است.

علت شکایت “توطئه موذیانه” برای گرفتن اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ عنوان شده؛ اتهامی که متهمان آن را رد می‌کنند.

دادخواست، به سه گزارشگر نیویارک تایمز، سوزان کریک، دیوید برستلو و راس باتنر اتهام زده که “جنگی صلیبی” علیه ترامپ را با انگیزه‌های “انتقام‌جویانه” هدایت کرده‌اند.

روزنامه‌نگاران یاد شده در سال ۲۰۱۹ به پاس تحقیقات ۱۸ ماهه و مقالاتی در باره امپراطوری تجاری ترامپ، جایزه معتبر پولیتزر را دریافت کردند.

هیات ژوری در توضیح علت اهدای جایزه گفته بود که این سه “نه تنها ادعای ترامپ مبنی بر کسب ثروت به تنهایی را رد کردند، بلکه نشان دادند دم و دستگاه او با ترفندها و فرار مالیاتی رشد کرده است”.

یک افشاگری ‌دیگر خبرنگاران این بود که ترامپ طی سال‌ها از پدرش ۴۰۰ میلیون دالر گرفته و این پاداش کمک به آنها برای محدود کردن املاک و صرفه‌جویی هنگفت مالیاتی آنها بوده است.

دختر برادر بزرگـتر ترامپ از منابع اصلی تحقیق نیویورک تایمز بود. مری ترامپ در سال ۲۰۲۰ کتابی منتشر کرد که جزییات مناسبات مالی و اقتصادی در خانواده را شرح می‌داد.

فرد ترامپ جونیور، پدر مری در سال ۱۹۸۱ بر اثر عوارض اعتیاد به الکل درگذشت.

وکلای ترامپ استدلال کرده‌اند که مری با انتشار کتاب مربوطه، توافق‌نامه رازداری خانوادگی را زیر پا گذاشته است.

ترامپ خواستار ۱۰۰میلیون دالر غرامت و کلیه عواید حاصل از تبلیغ و فروش کتاب برادرزاده‌اش شده است.
جلد کتاب افشاگرانه مری ترامپ – کتابی که رکورد فروش در یک روز را شکست.

مطالب مرتبط